emre aydın etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
emre aydın etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

20 Ekim 2008 Pazartesi

Ünlüler sizin bildiğiniz gibi değil

MTV Avrupa Müzik Ödülleri’nde en mütevazı aday Emre Aydın birinci oldu. Aydın, magazinde görünmenin insana hayran kazandırmadığını söylüyor. İşte Star Gazetesi'nden Emre Aydın röportajı:

İki yıl önce çıkarttığı Afili Yalnızlık’la hızlı bir üne kavuşmuştu Emre Aydın. Genç sanatçı bunun gelip geçici olmadığını, hayranlarının oylarıyla kazandığı MTV Avrupa Müzik Ödülleri Türkiye birinciliğiyle kanıtladı.

MTV Müzik Ödülleri adaylarıyla sonuç kesinleşmeden yapılan röportajlarda en az iddialı konuşan sizdiniz.
Benim fan kulübüm kalabalık ve acayip organize. Biz ekipçe müzik dışında bir şeyle uğraşmadığımız ve basına başka bir şey de yansımadığı için insanlar bunu bilmiyor. Diğer adaylardan daha başarılı veya daha popüler olduğum için değil ama fan kulübümün çok geniş, çok hırslı bir kulüp olduğunu bildiğim için aklımdan geçiyordu. Benim internet sitemin aktif 120 bin üyesi var. Çok server’dan atıldık çünkü kaldıramıyor server. Şimdi; sektörün de değişmek üzere olmasından kaynaklanan bir deyim oluştu, ‘interneti güçlü, interneti zayıf sanatçı’ diye. Benim internetim iyi. Yeri gelmişken fan kulübüme tekrar teşekkür edeyim.

HERKES MAGAZİN SEVMEZ

Siz MTV Müzik Ödülleri’nde her gün gazetelerde resimleri çıkan Hadise ve özellikle Hande Yener’i geçtiniz. Ama sizi basında nadiren görürüz.
İnsanın birinin fanı olması için yaptığı işi sevmesi lazım, kendini ona yakın hissetmesi lazım, yanlış da anlamış olsa, doğru da anlamış olsa, ortak bir şey bulması lazım. Gazetede, televizyonda boy göstermekle konser salonundaki başarının bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Yaptıklarınız birilerine gidiyor zaten. O kadar görünmenin fayda değil zarar verdiğini düşünüyorum. Gerçekten müzik dinleyen, -kendim için demiyorum- bu adam değerli bir adam, buna sataşamazlar, bunu incitemezler diyen kitle gazeteyi açtığında falancanın eşi şununla yakalanmış gibi haberlerle ilgilenmiyor, hatta bunlardan nefret ediyor. Çünkü müzik dinlemek istiyor, müzik yaptığını düşündüğü ve medyada fazla yer almayan az insan var, o da onları kollamak istiyor ve fanı oluyor. Haşmet Babaoğlu’nun bir tespitine denk gelmiştim, ‘Siz Türkiye’nin ünlülerini baştan sonra yanlış biliyorsunuz. Biraz konserlere gidin, kimin ne kadar dinleyicisi var, kim şarkılarına baştan sona eşlik edildiğine şahit oluyor, onu bir görün’ diyordu. Ben de bir zamanlar çok koyu olmasam da birilerinin fanı olmuştum ve hiç de gazetelerde röportajları çıktığı için olmadı, fanı olduktan sonra gazetede röportajlarını aradığımı biliyorum.

İNGİLİZ ARAP’TAN FARKSIZ

Eskiden arabesk dinleyenlerin artık rapçileri ve sizin gibi müzisyenleri dinlediği söyleniyor. Ne dersiniz?
Tabii, benim dinleyicim içerisinde arabesk dinleyen de var, arabesk dinlemeyen de var. Aslında o metal, rock gruplarının, hele metal gruplarının sözlerini tercüme ettiğiniz zaman acayip acılı olduğunu görürsünüz. Bizse arabesk dinlemenin utanılacak bir şey olmadığını bir türlü anlatamadık. ‘Arabesk diyorlar ben bunu dinlemeyeyim’ diye bir şeyimiz var. Bizim müzikte duyduğumuz o komalı sesleri arabesk olarak yorumlamamız da yanlış. O da sadece Arap değil Türk müziğinde olan bir şey, türkülerde var. Benim için böyle bir mesele yok. Ta 6. Cadde zamanında Müslüm Gürses falan çaldık barlarda, zaten Sabuha’yla ortaya çıktık. O zaman hiç kabul edilmiyordu. Benim için arabeskvari demeleriyle İngilizvari demeleri arasında bir fark yok. Çünkü İngilizlerin Araplardan daha iyi olduğunu düşünmüyorum.

Siz arabesk, mesela Orhan Gencebay dinler misiniz?
Devamlı dinlemem ama mesela Orhan Gencebay’ın klasiklerini almıştım. Cover ’layacağımız şarkıları da radyoda dinlediklerimizden seçiyorduk. Çok aktif arebesk dinlemiyorum ama muhtemelen kendi çevremde en çok dinleyen insanımdır.

Üniversiteyi İzmir’de okumuşsunuz. İzmir’in kızları meselesinin gerçekliği nedir? İzmir’de kadınlar biraz daha rahattır ama erkekleri de öyle. Her kesimden insan var ve Türkiye’deki o çok farklılığı huzur içinde yaşayan tek yer İzmir’dir belki de. Ama İzmir’in kızlarıyla ilgili bir şey yok yani. (gülüyor)

Basçınız ve kemancınız kadın. Bu nadir görülen bir durum. Sizce neden?
İkisi de dünya şekeridir. Erkekler yeteri kadar güvenmiyorlar kadınlara. Nedenini bilemiyorum. Uçakta kadın pilot sesi gelse benim arkadaşlarım huzursuz oluyor. Eski basçımız Gözde İsveç’e yerleşti, yerine Feray geldi, Gözde’nin sahne performansının yarısını yapacak bir erkek tanımıyorum ben. Bir kere kadınlar çok çalışkan. Bir müzisyenle çalışmak üzere onu dinleyecekseniz on tane şarkı verirsiniz, onları çalışacak. Erkeklerin yüzde 70’i onlara hazırlanmadan gelir ve çalamaz. Kadınların da yarısı çalamaz ama hepsi hazırlanmıştır. Kemanı çalan arkadaşımız Melis’in inanılmaz bir sahne elektriği vardır. Zaten hepsinin kendi fan kulüpleri oluşmaya başladı zaman içinde.

ŞİİRDEN VAZGEÇMEDİM

Bir klibinizde bir transseksüelle oynamayı düşündüğünüzü ama sonra vazgeçtiğinizi duydum.
Doğrudur. Çekindik sonra. Video çekmek kolay bir şey değil. Hem emek isteyen hem bütçe isteyen bir şey. Yayınlanmaz falan diye çekindik. Bebeğim’e çekecektik. Ben Yalnızım diye bir şarkıya klip çektik. Yakında yayına girecek.

Yeni albümünüz ne zaman çıkacak?
Yeni albüm eğer bir aksilik olmazsa şubatta falan çıkar.

Hala şiir okuyor musunuz?
Okuyorum, İkinci Yeni’den sıkılmadım hala. Oktay Anar okuyorum. Çok methedilmişti, en sonunda gidip aldım bütün kitaplarını, çok başarılı buldum.

BENİM O AFİLİ YALNIZ

Lisede kızlar arasında çok popüler olduğunuz ve aslında şarkılarınızdaki acıları yaşamadığınız söyleniyor.
(Gülüyor) O zamanlar basket takımındaki çocuklar popüler olur, okul grubundaki çocuklar popüler olur. Ben de okul grubundaydım, onunla ilgili bir şey. Yoksa bende bir numara yok. Ama Afili Yalnızlık’ın teması yaşanmış bir şey, diğerlerinin arasında kurgu olan da var. Zaten en gerçek olanın içinde de kurgu oluyor biraz mecburen çünkü şarkı içerisinde sistematiği olan bir şey. Bütün koşullar birleşmişti. Alakasız bir yerde, yalnız başıma kaldım. İzmir’i bilenler için; Buca’da okuyorum, evim Göztepe’de. Arkadaşlarım gelemiyordu, Bütün arkadaşlarım bir yerlere gitti, kimisi okulu bitirdi. O arada ilişkim bitti. Öyle bir dönemdi o. Zaten o yüzden yalnızlık temasını çok rahat işlemiştim.

Hep kalp kıran kadınları anlatıyorsunuz şarkılarınızda. Ama kızlar kalplerinin erkekler tarafından çok kırıldığını söylüyor. Hangisi gerçek?
Kızların kalbi daha çok kırılıyordur. Bu ataerkil bir toplum, çocukluktan itibaren her hareketi kısıtlanan bir güruhun tabii ki kalbi daha kırıktır. Bu kadınlarla ilgili değil de ben belki yüzüne söyleyemediklerimi şarkılar ile iletiyor olabilirim.

Kadınlar bu kadar çok aldatıyor mu erkekleri?
Kadınların aldatması her aşamada daha zor. Erkeğin aldatması işten bile sayılmıyor arkadaş çevresinde. Kadının kendi arkadaşı bile aldatmasını yadırgıyor. Kadının aldatması daha zordur.

Beatles’ın çıktığı Liverpool’un sizin için bir anlamı var mı?
Liverpool’un benim için bir anlamı yok. Ben utanarak söylüyorum, Beatles’ı kaçıranlardanım. Zaman olarak da kaçırdım da, sonradan da dinleyip algılayamadığım bir gruptur. Evet başarılı şarkıları var ama hitap etmedi bana. Doors da öyledir benim için.

Liverpool’da yapmayı planladığınız özel bir şey var mı?
Kendimden çok farklı bir şey yapmayacağım. Zaten bu ülke içinde 10 kişiye de çalsak, bin kişiye de çalsak azami gayret sarf ediyoruz hep beraber. Ama ülke temsili var işin içerisinde, o önemli. Tabii bir şeyler yapacağız ama normalde yapmayacağım şeyleri yapmam.

Rakipleriniz arasında kimler var?
Bayağı önemli sanatçılar var. Nightwish var mesela. Leona Lewis var ama şu anda birinciyiz. Dün dördüncüydük, birinci Nightwish’ti, bugün değişmiş. Çok yeni, bir süre sonra inecek aşağıya. Eurovision usulü oylanıyor. Oy sayısına göre değil. Hem oy sayısı hem oylama önemli. En yüksek puanı alsanız 22 puan alıyorsunuz. Buradan 100 milyon oy atalım önemli değil, dışarıdan gelmesi lazım. Rusya’dan Eurovision birincisi var. Ama biz alırsak çok eğlenirim ya. (gülüyor) (Röportaj: Ayşe Düzkan/STAR)

12 Ekim 2008 Pazar

Emre Aydın Avrupa’da Türkiye’yi Temsil Edecek!

Avrupa'nın en büyük müzik ödül töreni olarak kabul edilen MTV Avrupa Müzik Ödülleri Töreni’nde ülkemizi temsil edecek olan sanatçı , 11 Ekim gecesi Refresh The Venue’de düzenlenen MTV EMA Parti’de açıklandı. Emre Aydın EN İYİ TÜRK SANATÇI ödülünün sahibi oldu.

Sanatçı ödülünü MTV Türkiye’nin Sahibi Ve Yönetim Kurulu Başkanı Esra Oflaz Güvenkaya’nın elinden aldı. 1994 yılından bu yana düzenlenen ve tüm dünyanın merakla beklediği MTV Avrupa Müzik Ödülleri Töreni’nde bu yıl Türkiye’yi ve Türk müzik piyasasını temsil edecek olan sanatçı, geçen yıl olduğu gibi yine izleyici oyları ile belirlendi.

Her yıl Avrupa'nın bir başka büyük şehrinde düzenlenen bu dev organizasyona MTV Türkiye’nin aday gösterdiği sanatçılar arasından Emre Aydın katılmaya hak kazandı. Sanatçı, 6 Kasım akşamı Liverpool’da düzenlenecek olan gecede, diğer ülke birincileri ile “Avrupa’nın En İyi Sanatçısı” ödülünün sahibi olmak için yarışacak.

Emre Aydın'ın yanısıra Hande Yener, Sagopa Kajmer, Hayko Cepkin, Emre Aydın ve Hadise’nin de canlı performasnları ile izleyenleri coşturduğu bu muhteşem partide, müzik sinema ve basın dünyasının büyük isimleri de boy gösterdi.

5 Ekim 2008 Pazar

MTV'de gerisayım başladı!

Avrupa'daki MTV Müzik Ödülleri'nde, Türkiye adına yarışacak ismin belirlenmesi için başlatılan oylamada sona yaklaşıldı. Hande Yener, Sagopa Kajmer, Hadise, Emre Aydın ve Hayko Cepkin arasındaki kıyasıya mücadele 12 Ekim'de noktalanacak. Böylece, 6 Kasım'da kimin sahneye çıkacağı belli olacak. MTV Türkiye'nin resmi sitesinden duyuruları yapılan oylamada Sagopa Kajmer birinci sırada. Ancak Hande Yener de ısrarlı takibine devam ediyor.

23 Eylül 2008 Salı

Türkiye birincisini seçiyor

11 Ekim Cumartesi, Avrupa’nın en büyük müzik ödül töreni olarak kabul edilen MTV Avrupa Müzik Ödülleri’nde Türkiye’yi temsil edecek ismin açıklanacağı ve tüm aday sanatçıların canlı performanslarıyla sahne alacakları müthiş parti İngiltere’den ünlü disco/house müzik grubu Crazy P’nin müthiş konseri ve Türkiye’nin en iyi dj’lerinden Cure-shot’la sabahın erken saatlerine kadar devam edecek. Her yıl Avrupa'nın bir başka büyük şehrinde düzenlenen bu dev organizasyonda MTV Türkiye, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Türkiye'yi ve Türk müzik piyasasını temsil edecek. Geçtiğimiz yıl Ceza'nın kazandığı "En İyi Türk Sanatçı" ödülü, bu yıl da Türk halkının oyları belirleniyor. Türkiye’yi Avrupa’da temsil edecek beş farklı isim, Hayko Cepkin, Sagopa Kajmer, Hadise, Hande Yener ve Emre Aydın MTV EMA 2008 Party’de parçalarıyla sahne alacaklar.

Aday sanatçıların konserlerinden sonra Türkiye’yi Avrupa’da temsil edecek isim açıklanacak ve parti Crazy P’nin konseri ve Cure-shot’ın dj setiyle sabahın erken saatlerine kadar devam edecek. Ayrıntılı bilgi http://www.mtv.com.tr/ adresinde.

29 Ağustos 2008 Cuma

MTV'nin Türk adayları belli oldu

MTV Avrupa Müzik Ödülleri Töreni'nde MTV Türkiye, bu yıl beş Türk sanatçıyla yarışıyor. Türkiye'yi Avrupa'da temsil edecek beş isim Hande Yener, Sagopa Kajmer, Hayko Cepkin, Emre Aydın ve Hadise olarak belirlendi. Halktan gelen oylar sonucu 'En İyi Türk Sanatçı' ödülünün sahibi olan grup ya da sanatçı, diğer ülke birincileri ile birlikte 'Avrupa'nın En İyi Sanatçısı' ödülünün sahibi olabilmek için yarışacak. MTV Avrupa Müzik Ödülleri Töreni, 6 Kasım'da, 2008 Kültür Başkenti seçilen Liverpool'da gerçekleştirilecek.

14 Mayıs 2008 Çarşamba

Başarılı Türk rockçılar Almanya'yı fethedecek

Almanya'nın Mannheim şehrinde muhteşem bir rock festivali düzenlenecek. 6 Haziran'da Gişe Organizasyon'un organize edeceği festivalde Erkin Koray, Teoman, Mor ve Ötesi, Emre Aydın, Özlem Tekin, Seksendört, Gripin, Aslı, Yüksel Sadakat, Manga ve Nev ilk kez biraraya gelip, dörder şarkı söyleyecek.

KAPRİS YAPMIYORLAR

'Turkish Rock Festival'inde biraraya gelecek olan rockçılar hem Almanlar'a hem de gurbetçilere unutulmaz dakikalar yaşatacak. Bu festivalin ilk kez gerçekleşeceğini ve bundan böyle her sene yapılacağını söyleyen organizasyon şirketi sanatçıların hiçbir kapris yapmadan teklifi kabul ettiklerini söylüyor.

21 Ocak 2008 Pazartesi

Emre Aydın'ın 'afili' konserleri başlıyor

Afili Yalnızlık' şarkısıyla 2007 yılının en iyi çıkış yapan şarkıcısı ve en çok konuşulan sesi Emre Aydın şubat ayında yurtiçi ve yurtdışındaki hayranlarıyla buluşuyor. Aydın'ın 8 Şubat'ta Antakya'dan başlayacağı turnesi Türkiye'nin pek çok ilini gezerek 29 Şubat'ta Mersin'de tamamlanacak. Aydın Almanya, Hollanda ve Belçika'da da konserler verecek.

2 Ocak 2008 Çarşamba

Emre Aydın: "Belki Bir Gün Özlersin"

"Afili Yalnızlık" şarkısıyla 2007'nin en çok konuşulan isimlerinden biri olan ve rock müziğin umut veren isimlerinden biri olarak ismi üst sıralarda anılan Emre Aydın, albümünün 4. video klibini "Belki Bir Gün Özlersin" şarkısına çekti. Belki Bir gün Özlersin'e Gürcan Keltek tarafından çekilen klip, ilk kez 2007'nin son gününde sanatçının resmi sitesi www.emreaydin.org üzerinde yayınlandı.

TAMBA TUMBA ÖZEL NOT; İlk kez, 2002 yılında ülkemizde de yapılan "Sing your Song" yarışmasının galibi Altıncı Cadde grubunun solisti olarak müzik piyasada adını duyduğumuz Emre Aydın, 2006 yılının sonlarında solo kariyerine Afili Yalnızlık albümüyle adım atmış ve "boş yok" dedirten bu albümdeki hemen tüm şarkılarla dinleyicilerin büyük ilgisini kazanmıştı. "Belki Bir Gün Özlersin" de, albümün en beğenilen duygusal şarkılarından biri olarak kesinlikle kliplenmeyi hakediyordu, doğru karar!



http://www.emreaydin.org