eurovision etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
eurovision etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

18 Eylül 2008 Perşembe

Eurovision, "Asiavision"u doğurdu!

Asya Yayıncılar Birliği Asiavision Pte. Ltd, EBU (Avupa Yayıncılar Birliği)'dan Eurovision Şarkı Yarışmasının formatını satın aldı. Asiavision adıyla yayınlanacak ilk yarışmanın 2009'un ortalarında gerçekleşeceği duyuruldu. Aralarında Çin ve Hindistan'ın da yeralacağı 15 ülkenin yarışacağı yarışma Eurovision'un birebir aynısı olacak. 500 milyondan fazla izleyiciye hitap edecek olan yarışmanın ilk katılımcıları şöyle: Çin, Kamboçya, Hong Kong, Hindistan, Pakistan, Endonezya, Japonya, Laos, Macao, Filipinler, Malezya, Singapur, Güney Kore, Tayvan, Tayland ve Vietnam.

EBU, daha önce de Eurovision formatını halen devam eden Eurovision Junior Contest ve Eurovision Dance Contest gibi yarışmalara uyarlamıştı. Türk izleyiciler ise "Asiavision" adına yabancı değil, zira 1986 yılında da bu isimle Ortadoğu ve Asya ülkelerinin katıldığı bir yarışma yapılmış, ülkemizi ise Ahmet Özhan "Gülümse Biraz" adlı o yıl Türkiye Eurovision finalinde 2. olan eserle temsil etmişti.

15 Eylül 2008 Pazartesi

Şebnem Ferah TRT'nin teklifini kabul etti mi?

2009'da ülkemizi Eurovision'da temsil edecek olan ismin Şebnem Ferah olacağı iddiaları ayyuka çıkarken, bugün yapılan sürpriz bir açıklama müzik dünyasına bomba gibi düştü. Geçtiğimiz yıl basına da yansıyan "TRT Şebnem Ferah'a teklif götürdü, ancak Şebnem Ferah kararsız" haberlerinin üzerinden 1 yıl geçtikten sonra bu sabah KanalTürk televizyonunda "Orada Neler Oluyor" adlı programa konuk olan Garo Mafyan ve Sevda Karababa'nın TRT'nin bu yıl kararını Şebnem Ferah'tan yana kullandığını ve büyük ihtimalle Moskova'ya Şebo ile gideceğimizi açıklamaları Türk Eurovision izleyicilerini ve Şebnem Ferah'ın hayranlarını sevince boğdu. TRT'nin yakın zamanda konuyla ilgili bir açıklama yapacağı tahmin ediliyor.

Eurovision sil baştan! Jüri sistemi geri geliyor...

Eurovision sil baştan! Dün Moskova'da gerçekleşen EBU 2.referans grup toplantısında, Eurovision'un bu yılki oylama sistemi tartışıldı ve toplantı sonunda yapılan açıklamada Moskova 2009 Finali'nde Juri oylama sistemine geri dönüleceği kesin bir dille belirtildi. Oylamada jüri ve halk oylarının ayrılacağı ve ikisinin sonuçta etkili olacağı açıklandı. Ancak detay verilmedi.

2008'de Belgrad'da yapılan yarışmada arka planda yedek juri sistemi denemiş ve başarılı olunmuştu. Bu uygulamanın 2009'da bu kez gerçekten deneneceği ve Moskova birincisini belirleyeceği açıklandı. Daha ayrıntılı bilgiler önümüzdeki aylarda netleşecek. EBU Refesans Grup sözcüsü Ruurd Bierman yaptığı açıklamada: "Biz ciddi olarak telefon oylama sistemi'nin Avrupadaki milyonların şarkılar üzerindeki görüşlerini yansıttığına inanıyoruz. Ancak diaspora oyları ve komşuların birbirlerine verdikleri oylar yüzünden, bu yıl Juri oy sistemini Moskova'da uygulamaya karar verdik" dedi. EBU'nun diğer bir yöneticisi Svante Stockselius ise: " Elbette halk oylaması en demokratik oylama biçimi ancak Juriler kararlarını vermeden şarkıları defalarca dinleyecekler. Bu uygulamayı Belgrat'ta denedik ve gördük ki halk oyları ile juri oyları arasında ciddi farklılıklar var. İkisi'nin birden yarışmada kullanılması eurovisionu daha dikkat çekici hale getirecek" diye konuştu.

EBU'nun bu açıklamasına göre 2009 yarı finallerinde televote, finalde ise televote+jüri oyları geçerli olacak. Jürilerin nasıl oluşturulacağı ve oylamaların nasıl verileceği ise bir sonraki referans grup toplantısında netleşecek. Fanların bir kısmı jüri sistemine güvenirken bir kısmı endişeli. Uzmanlar ise jüri sisteminin yeniden Eurovision'u şaibeli yıllarına geri götüreceği yönünde görüş bildiriyor. Eurovision ile ilgili en güncel detaylari önümüzdeki günlerde Tambatumba.com'dan takip edebilirsiniz.

29 Ağustos 2008 Cuma

İstanbul'u hayatından çıkardı

ABD’de yayınlanacak albüm öncesi gittikleri Bodrum’a yerleşen Sertab Erener, “Beni şehir hayatı beslemiyor” diyor. Milliyet Gazetesi yazarı Ali Eyüboğlu'nun sorularını yanıtlayan sanatçı Demir Demirkan’la yerleştiği Bodrum günlerini anlatıyor:

Şov dünyasının kalbi İstanbul’da atıyor ama siz sevgiliniz Demir Demirkan’la Bodrum’a yerleştiniz, niye?

Aslında biz buna karar verdiğimizde Demir’le amacımız yaz - kış Bodrum’da yaşamak değildi. Bir albüm yaptım 24 Şubat 2009’da Amerika’da yayınlanacak. O albümün çalışmaları için gitmiştik. Üç ay orada yaşayınca dedik ki biz galiba bunu başarabiliriz.

Hangi mevsimin üç ayından bahsediyoruz?
Yazdı... Ama Bodrum çok büyük bir yer. Bodrum deyince hangi Bodrum’u kastettiğiniz de önemli. Türkbükü’nde kendini göstermekten bahsetmiyorum ben. Bayağı insandan kaçtık projesinin hayata geçmesinden söz ediyorum... Şehirden gına geldiği için yalnız kalıp, biraz izole olmak istedik. Motivasyonumuzu biraz daha güçlendirmek ve üretmek, iyi hava, hayvanlar, doğa adına gittik oraya... Ve çok da iyi ettik. Bu yaz sonu iki yılı doldurmuş olacağız Bodrum’da...

Hayvan derken çiftliğiniz mi var?
Yok yok.. Doğadaki hayvanları kastediyorum. Sincaptan tutun kertenkeleye, yaban domuzdan ineğe kadar her hayvan var. Kartallar uçuyor. Bizim de kedi ve köpeğimiz var...

Bodrum’un neresinde kurdunuz bu hayatı?
Bir köyde, ama köyden bağımsız bir yerde, köyün sonunda yaşıyoruz. Yakaköy diye geçiyor adı. Yalıkavak’la Bitez arası. Aslında Ortakent’in üstü. Bir müzisyen olarak üretmek istiyorsan bu şehir çok uygun bir yer değil. Bu şehir sadece senin konsantrasyonunu dağıtır, zamanını boşa harcatır. Kafanın bir yığın sorunla dolmasına neden olur. Kendinle baş başa kalabileceğin çok az zaman var bu şehirde. Sadece İstanbul değil bütün metropollerin sorunu bu. Burada bir yerden bir yere gitmek birkaç saatini alıyor, ama benim orada bir yerden bir yere gitmek beş dakikamı alıyor

Metropolün insanı yorduğu bir gerçek ama bir o kadar da besler. Onca eser üretildi bu şehirde... Şayet üretim bir sanatçının insanlardan izole bir hayat sürmesine bağlı olsaydı doldururlardı tüm sanatçıları F tipi cezaevlerinin hücrelerine ve “Sizden başyapıtlar bekliyoruz” derlerdi.
Bana öyle olmuyor. Beni şehir, metropol beslemiyor.

Bundan sonra bir şarkınızda İstanbul, Boğaziçi gibi sözcükler duyarsam külahları değişiriz ama...
(Kahkahalar) Bence beslendiğin damar çok önemli. Streslerden ve acılardan besleniyorsan ki birçok yaratıcılık acıdan çıkar ama bu günlük bir acı... Sana felsefik bir geri dönüşü olacak bir şey olduğunu sanmıyorum trafikte tıkanıp kalmanın. (Gülüyor)... Benim bir de geceden beslenme gibi bir yönüm yok. Hani geceden çıkayım da içeyim, sarhoş olayım, o sarhoşluğun yarattığı hisle bir şeyler yazayım...

Sizi besleyen ne?
Ben kitap okuyorum. Hayal gücümle besleniyorum. İnsan iç psikolojisiyle daha çok ilgiliyim. İnsanın iç yolculuk malzemesinden şarkı sözü yapmayı daha çok seviyorum.

Eurovision’da size birincilik getiren şarkının sahibi Demir Demirkan şimdiye kadar Batı’dan ne kadar telif aldı? Beklenen telifi kazandı mı?
Sistem hak ettiğin kadarını sana veriyor. Şöyle yanlış bir algı da var Eurovision birin-ciliğiyle ilgili. Eurovision’dan sonra trilyoner olduğumu sananlar olabilir ama bu gerçek değil. Ne Eurovision’un kendisi para ödülü verir, ne de tek parçanın telif geliri sanıldığı gibi büyüktür. Sadece şanın yürür. Bunu ancak konser anlaşmaları yaparak artıya çevirebilirsin ki ben bunu da yapamadım. Çünkü ardından bir yıl boyunca albüm ve promosyon turundaydım. Treni kaçırdık yani...

26 Ağustos 2008 Salı

Dedikodu sezonu açıldı!

Her yıl yaz sonlarına doğru hareketlenen ve Eylül-Ekim gibi de hız kazanan Eurovision'a kim gidecek dedikoduları bu yıl da zamanlamasından şaşmadı. Sabah gazetesinin haberine göre TRT 2009'da Moskova'da gerçekleşecek olan Eurovision'a Hepsi grubu ya da Gökhan Özen'le gitmeyi planlıyor. İşte o haber: TRT 18-19 Mayıs tarihlerinde Rusya'da gerçekleşecek olan 54'üncü Eurovision Şarkı Yarışması için Hepsi grubuna ve popçu Gökhan Özen'e teklif götürdü. Hepsi grubu ve Gökhan Özen, teklife henüz yanıt vermedi. Her sene yapılan 'Şarkı Türkçe mi olsun, İngilizce mi?' tartışmalarının bu sene de yaşanacağını söyleyen grup üyeleri teklifle ilgili "Hala düşünüyoruz" derken Gökhan Özen ise, "Ülkemi en iyi şekilde temsil etmek isterim. Düşünüyorum, görüşmelerimiz sürüyor" dedi.

29 Mayıs 2008 Perşembe

Bir başkadır benim 80'lerim

Benzerlerinden çok farklı bir 80’ler albümü müzikmarketlerde yerini aldı. SONY BMG ve Artist Music işbirliği ile hazırlanan albümde daha önce Türkiye’de hiç yayınlanmamış pek çok şarkının yanı sıra, 80’li yıllarda sadece Türkiye’de meşhur olmuş hitler yer alıyor. İsrail’in fırtına gibi estiği, genç yaşına rağmen Nicole’un, Almanya’ya birinciliği kazandırdığı Eurovision şarkı yarışmalarının aranan şarkıları, 80’ler gençliğinin o dönemki ikonlarından Prenses Stephanie ve belki de en güzel sürpriz olarak, Dallas, Kara Şimşek, Bonanza, Pembe Panter, MacGyver ve Airwolf gibi 80’li yıllarda ülkemizde çok sevilen televizyon dizilerinin jenerik müzikleri de bu albümde ilk defa bir arada. İşte albümdeki ağır toplar ve 80’lerin vazgeçilmezleri; Together We're Strong ile Mireille Mathieu, Hora ile Avi Toledano, When The Rain Begins To Fall ile Jermaine Jackson & Pia Zadora, L'italiano ile Toto Cutugno ve ülkemizde çok sevilen Ouragan ile dönemin Monaco Prensesi Stephanie.

28 Mayıs 2008 Çarşamba

Bilan eşcinsel mi tartışması

53. Eurovision Şarkı Yarışması'nı kazanan Rus sanatçı Dima Bilan'ın eşcinsel olduğu söylentileri doruğa çıktı. İddialar üzerine açıklama yapan Dima Bilan'ın menajeri Yaan Rudkovskaya, "Dima hakkında söylenenler iftira ve hakaretten başka bir şey değil" dedi.Dedikoduların, Eurovision yarışması Rusya elemeleri sırasında rakip sanatçı olan Nora Adam tarafından üretildiğini öne süren Rudkovskaya, "Rusya'yı temsil etmek isteyen genç şarkıcı, elemelerde mikrofonu elinden düşürünce şansını kaybetti. Beceriksizliğini gururuna yediremeyen bu sanatçı 'Zaten herşey önceden belirlenmiş. Elemelerde karar verici ses ve müzik değil, para ve cinsiyet eğilimleri çok daha önemli' sözleriyle Dima Bilan'ı gay kategorisine dahil etti. Bu iddia tamamen asılsız. Bilan yakında fotomodel Lena Kulitkoy ile evlenmeyi bile düşünüyor” açıklamasını yaptı. Dima Bilan, 2006 yılında Yunanistan'da yapılan Eurovision yarışmasında da ülkesini temsil etmiş, ikinci olmuştu. Sonrasında para kazanmak için gay dergilerine soyunmayı kabul eden Dima Bilan, bu nedenle de 'eşcinsel' damgasını yemişti.

25 Mayıs 2008 Pazar

Yedincilik bizim için iyi sonuç

53. Eurovision Şarkı Yarışması'nda Believe'nin seslendirdiği 'Dima Bilan' şarkısıyla 272 puan alan Rusya 1'inci oldu. Mor ve Ötesi'nin 'Deli'siyle Türkiye 7'nciliği elde etti. Türkiye'ye Azerbaycan 12 tam puan verdi.

53. Eurovision Şarkı Yarışmasında Türkiye'yi temsil eden Mor ve Ötesi grubunun gitaristi Kerem Özyeğen, yarışmayı 7. olarak bitirmelerini "kendileri için çok iyi bir sonuç" olarak nitelendirdi.
Özyeğen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "Yarışmada komşu ülkelerin birbirini kollaması eminim ki etkili oldu, ama yine de biz birçok insana ulaştık ve kendi dilimizde iyi müzik yapmaya çalışan bir grubun bu renkli cümbüş içinde başarılı olduğunu gösterdik" diye konuştu.
En çok dikkat çekenin Türkiye'ye 8 puan veren İngiltere olduğunu belirten Özyeğen, Rus sanatçı Dima Bilan'ın birinci olması konusuyla ilgili olarak, bunu "doğru bir sonuç" olarak görmediğini kaydederek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Gerçek şu ki, Eurovision'da en sevilmeyen karakter olarak görülüyordu, ama Rusların Dünya Paten Şampiyonu Evgeni Pluşenko'yu Dima'nın basın toplantısına getirmeleri ve maddi açıdan büyük propaganda ve promosyon yapmaları muhakkak Rusya'nın lehine oynadı. Bu akıllı bir girişimdi, ama benim için 1 numara değil. Bence 1 numara olması gereken ülke Ukrayna veya Yunanistan'dı ve öyle de gözüküyordu."
"Yarışmayı 7. olarak bitirmemiz bizim için çok iyi bir sonuç" diyen Özyeğen, beklemedikleri yerlerden Türkiye'ye puanlar geldiğini ifade ederek, "Ancak Gürcistan ve Yunanistan'dan, promosyon turu yaptığımız ülkelerden puan gelmemesi beni biraz şaşırttı" dedi. Yarışmanın başında beklediklerinden daha iyi puan topladıklarını, ancak sonuna doğru gelen puanların azaldığını belirten Özyeğen, "Eurovision benim için en güzel olaylardan biri. Burada geçirdiğimiz en güzel tecrübelerden biri, diğer ülkelerden müzisyenler, sahne işçileri ve sanatçılarla bir araya gelmek ve deneyimi paylaşmak. Aslında farklı müzik türlerinin de ortak noktalarda nasıl buluşabildiğini gördük. Ön yargıların aşılması konusunda iletişimin ne kadar önemli bir faktör olduğunu da fark ettik" dedi.

-DELEGASYON BAŞKANI KÜRŞAD ÖZKÖK-

Eurovision Şarkı Yarışmasına Türkiye'den katılan heyetin başkanı Kürşat Özkök de, sıralamada ilk 7 ülke arasında yer alan Türkiye'nin, ev sahibi Sırbistan'ın yanı sıra kendi dilinde şarkı söyleyen tek ülke olduğunu hatırlattı. Özkök, "Bu anlamda biz kendimizi başarılı olarak görüyoruz" dedi.
Grubun yabancı dil bilen, Türk kültürünü özümsemiş insanlardan oluştuğunu kaydeden Özkök, gerek ciddiyeti, gerekse ülkemizi temsil etmelerinin TRT adına gurur verici olduğunu ifade etti.
Birçok Türk taraftarın desteğinin kendilerini gururlandırdığını belirten Özkök, Dima'nın birinci olması konusunda ise "Rusya'nın etrafındaki Rusça konuşan ülkeler puanlamada etkili oldu. Bana göre favori Rusya değildi. Ama şunu unutmayalım ki 43 ülke arasında 7. olduk, ancak Türk insanını bu da mutlu etmiyor. Türkler ve Türkiye artık her konuda birincilik istiyor. Yunanistan ve Ermenistan'dan puan bekliyorduk. Ermenistan'a 2 yıldır puan veriyoruz, ama bize hiç destek çıkmamaları tuhafımıza gitti" diye konuştu.

-HARUN TEKİN VE BURAK GÜVEN-

"Deli" adlı şarkıyı seslendiren grubun vokalisti ve gitaristi Harun Tekin ile davulcusu Burak Güven ise, "Türkiye'ye iyi hisle döndüklerini" söylediler.
Bu Eurovision'un yorucu geçtiğini kaydeden Tekin ve Güven, "Kaliteli müzik ve şarkı getirdik. Mutluyuz, büyük tecrübe sahibi olduk. Önümüzdeki yıl Eurovision'a katılacak sanatçılara kolay gelsin" dediler.
Yarışmada Rusya 272 puanla birinci olurken, onu 230 puanla Ukrayna ve 218 puanla Yunanistan izledi.
Diğer ülkelerin aldığı puanlar ise şöyle:
Ermenistan 199, Norveç 182, Sırbistan 160, Türkiye 138, Azerbaycan 132, İsrail 124, Bosna-Hersek 110, Gürcistan 83, Letonya 83, Portekiz 69, İzlanda 64, Danimarka 60, İspanya 55, Arnavutluk 55, İsveç 47, Fransa 47, Romanya 45, Hırvatistan 44, Finlandiya 35, Almanya 14, Polonya 14, İngiltere 14.
Türkiye'ye Azerbaycan 12, Almanya 12, Belçika 10, Arnavutluk 10, Hollanda 10, Bosna-Hersek 8, Romanya 8 ve İngiltere 8 puan verdi.
Önümüzdeki yıl Rusya'da yapılacak Eurovision Şarkı Yarışmasının iki yarı final ve bir finalle sonuçlanması bekleniyor. Türkiye önümüzdeki yıl yine yarı finalde yarışacak.
Avrupa Yayın Birliğinin (EBU) yeni puanlama sisteminde yarı finalde yüksek puan toplayabilecek ülkenin o ülkelerle aynı grupta olması bu yıl olduğu gibi engellenecek. Önümüzdeki yıl EBU'ya en çok para yatırımı yapan İngiltere, Fransa, İspanya ve Almanya ile Belgrad'daki yarışmayı kazanan Rusya doğrudan finalde yarışacak.

Rusya birinci, Türkiye yedinci...

53. Eurovision Şarkı Yarışması, Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da yapıldı. Yarışmada birinciliği Rusya, Dima Bilan’ın seslendirdiği “Believe” adlı şarkısıyla 272 puan toplayarak kazanırken, Türkiye’yi temsil eden “Mor ve Ötesi” grubu “Deli” isimli şarkısıyla 7. oldu. Yarışmada Azerbaycan ülkemize 12 puanla en çok puanı kazandıran ülke oldu. Almanya, Arnavutluk, Belçika, Fransa ve Hollanda ülkemize 10’ar puan verdi. Tam 21 ülkenin Türkiye’ye 138 puan gönderdiği yarışmada, Ukrayna 230 puanla ikinciliği, Yunanistan 218 puanla üçüncülüğü kazandı.

Siyah giysileriyle profesyonel bir gösteride bulunan “Mor ve Ötesi” hatasız bir biçimde şarkılarını söyledikten sonra tamamıyla dolu Belgrad Arena Spor Salonu’nda bulunan seyircilerden büyük alkış topladılar. Vokalist ve solo gitarist Harun Tekin, şarkının ortalarında şarkıyı sembolize eden deli işaretiyle dikkati çekerken, basgitarist Burak Güven ve gitarist Kerem Özyeğen, sıçrama hareketleriyle heyecan yarattı. Bateride Kerem Kabadayı da gruba eşlik etti.

Helsinki’de geçen yıl yapılan yarışmasında birinci olan Sırbistan’ı “Molitva” adlı şarkısıyla temsil eden Marija Serifoviç, 53. Eurovision Şarkı Yarışması’nın açılışını yaptı. Sırp televizyonu RTS’nin yönetimi altında yayınlanan 53. Eurovision Şarkı Yarışmasının finali, Avrupa’nın yanısıra İspanyol resmi televizyon istasyonu TVE tarafından kablodan ABD, Güney Amerika, Kuzey Afrika, Avustralya, Japonya’dan da izlendi.

23 Mayıs 2008 Cuma

Mor ve Ötesi finalde!

Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da yarın düzenlenecek 53. Eurovision Şarkı Yarışması’nın ikinci yarı finali dün gece yapıldı. Türkiye’yi temsil eden Mor ve Ötesi ’Deli’ isimli şarkısıyla finale kaldı. Belgrad Arena Spor Salonu’ndaki yaklaşık 11 bin kişi önünde şarkılarını seslendiren Mor ve Ötesi, büyük beğeni topladı. Ümit Ünal tarafından her bir grup üyesinin özelliklerine uygun olarak hazırlanmış siyah giysileriyle, vokal ve gitarda Harun Tekin, basgitarda Burak Güven, bateride Kerem Kabadayı ve solo gitarda Kerem Özyeğen Mor ve Ötesi grubu olarak sahnede parlak bir şov sergiledi. Yaklaşık 3 dakika süren performans sonunda salonda bulunan seyirciler Mor ve Ötesi’ni ayakta alkışladı.

Finalde 25 ülke yarışacak
BELGRAD’da dün gece yapılan yarışmada en çok puanı alan 10 şarkı finale kaldı. Bu ülkeler Türkiye’yle beraber Ukrayna, Hırvatistan, Arnavutluk, İzlanda, Gürcistan, Danimarka, İsveç, Letonya, Portekiz oldu. Eurovision’a en çok ödeme yaptıkları için İngiltere, Almanya, Fransa ve İspanya her yıl olduğu gibi bu yıl da doğrudan finale katılacak. Geçen yıl birinci olan Sırbistan da doğrudan finalde yarışacak. 20 Mayıs’taki ilk yarı finalde ise Yunanistan, Romanya, Bosna Hersek, Finlandiya, Rusya, İsrail, Azerbaycan, Ermenistan, Polonya, Norveç finalde yarışmaya hak kazanmıştı. Yarınki final gecesinde 25 ülke, birinci olmaya çalışacak.

21 Mayıs 2008 Çarşamba

Mor ve Ötesi'nin 'Deli'si yarı finalde elenecek gibi

'Türkiye'nin Serüveni Eurovision' adlı kitabın yazarı radyocu Michael Kuyucu, 'Mor ve Ötesi'nin bu yıl yarışacağı yarı final grubunun oldukça zor bir grup olduğunu belirterek, "Türkiye'nin yarın yapılacak yarı finali geçme şansı çok düşük" dedi. Kuyucu, geçen yıl Eurovision yarı finalinde en düşük puanın 91 olduğunu hatırlatarak, "Bu yıl ise yarışan ülkelerin en az 90 puan alması gerekiyor" şeklinde konuştu. Ortalama 10 puan Eurovision tarihi konusunda uzmanlaşan ünlü radyocu, 'Deli'nin oy dağılımıyla ilgili şu tahminlerde bulundu:* Gurbetçilerin yoğun olarak yaşadığı Almanya ve Hollanda, aynı grupta olmadığımız için bu yıl 'Deli'ye oy veremeyecek. 'Mor ve Ötesi'nin yarı finaldeki tek şansı ise; Arnavutluk, İsviçre, Bulgaristan, Danimarka ve Makedonya olacak.* Mor ve Ötesi'nin bu ülkelerden ortalama 10 puan (En iyi ikinci puan) alması lazım. Eğer bu beş ülkeden 50-55 arası bir puan gelirse, diğer ülkelerden 40 puan gelmesi gerekecek.* İzlanda, İsveç, Ukrayna gibi ülkeler daha çok İngilizce şarkılarla yarışmaya katıldığımız zaman yüksek puan veriyor. 'Deli'nin bir rock şarkısı olması onların ilgisini çekebilir ve onların vereceği ek puanlarla final garanti olabilir.* En zor puan alacağımız düşünülen ülkeler; Malta, Hırvatistan, Beyaz Rusya, Portekiz, Kıbrıs Rum Kesimi... 'Deli'nin onlardan da birer ikişer puan alması gerekiyor.

20 Mayıs 2008 Salı

BBC: "Eurovizyon'u İsveç kazanacak"

İngiliz BBC kanalının yaptığı bir araştırmaya göre, bu yılki Eurovizyon yarışmasının birincisi İsveç olacak. Araştırmaya göre, Türkiye, ancak 14. olabiliyor. Bu yıl Eurovision, Sırbistan'ın başkenti Belgrad'da düzenleniyor. Yarı finallerin ilk bölümü bugün, ikinci bölümü ise 22 Mayıs'ta yapılacak. Yarı finaller sonrası 20 ülke finale kalacak, doğrudan finale katılan ülkelerle birlikte finalist sayısı 25 olacak. Finaller ise 24 Mayıs'ta olacak.Yarışma öncesi BBC'nin yaptığı araştırmaya göre, birinci İsveç olacak. "Hero" adlı parça ile katılacak olan Charlotte Perrelli, 1999 yılında da birincilik kazanmıştı. İkinci sırada Ukrayna bulunurken bu ülkenin ardından İsviçre, Sırbistan ve Rusya geliyor. İsveç'in bu yılda kazanması halinde Eurovizyon tarhinde bu ödülü 5. kez kazanmış olacak. Perrelli ise ödülü iki kez kazanan ilk kadın olacak. İrlandalı şarkıcı Johnny Logan, 1980 ve 1987 yıllarında Eurovizyon'da birinci olmuştu.

Belgrad / Kiev / Moskova / Stokholm / Barcelona

Eurovision'un baskenti, Belgrad'dan merhabalar!
Tum provalar sona erdi, basin toplantilari yapildi... artik nefesler tutuldu ve finalleri heyecanla beklemeye basladik. Kimler yukselecek? Kimler elenecek? Kimler gulecek? Kimler aglayacak? Turkiye'nin gittikce buyuyen bir cazibesi var. Fanlar, basin mensuplari, delegasyonlar... kisacasi herkesin sarkimiza karsi ilgisi artiyor. Deli, bu yilin en klas ve en orijinal sarkilarindan biri, bunu artik bu saatten sonra kimse degistiremez! Isvec, tekrar ataga girdi ve bu yarismada ben de varim diyerek, gozunu pool position'a dikti! Ukrayna basindan beri cizigisini hic dusurmedi ve tam gaz "Kiev 2009" hayaliyle kivraniyor. Rusya dususte, ama final gecesi tekrar ataga cikabilir. Sirbistan, kuskusuz evsahipligini de kullanarak, herkesi buyulemeye hazirlaniyor. Final de biraz degisik bir koreografiyle cikacaklar, surpriz yapip tekrar birinci bile olabilirler. Ispanya benim icin tartismasiz en anlamsiz, en basit ve en siradan projesiyle katilmasina ragmen, bir cok kisi tarafindan favori gosteriliyor... bu tip sarkilarin final de sukse yapmasina gectigimiz yillar da bir cok kez sahit oldugumuz icin, bu yil da istemeden de olsa, "favoriler" grubuna dahil etmek zorundayim. Big 4'un diger ucu, yani Almanya, Fransa ve Ingiltere yine vasatlar, ki Fransa'yi ayakta tutan ve kurtaran (boyle bir sey varsa tabii!!!) backvokalistler! Almanya'nin icler acisi durumu herkesin kafasini allak bullak etti. No Angels'in dun ki provalara 3 kisi cikmasi... 1 solistin rahatsizligini bahane etmesi... delegasyon baskanin cok sert tavri ve sert cevaplari... "Almanya'da neler oluyor?" dedirttiyor. Eurovision, 26 Mayis'dan sonra farkli bir doneme girecek olmasi, radikal kararlarin alinabilecegi sinyalleri var maalesef. Aslinda bunlari yazmak bile istemem zira Eurovision'a tutunan, eglenmeye calisan okadar cok ulke varken, 3-5 ulkenin gidisati tum yarismanin kaderini degistirebilir.


Bugun ilk yari finalin ilk kostumlu provasi var. 18'den sonra da, Turk partisi var. 15 ulkenin katilacagi bu eglence, simdiden YILIN PARTISI ilan edildi. Darisi gelecek yillara...

Basta "Bir halk, iki ulke" Turkiye ve Azerbaycan olmak uzere, yarismaya katilan tum ulkere bol sanslar.

Taner Yarışlı (Belgrad) http://www.tambatumba.com/

17 Mayıs 2008 Cumartesi

Eurovision Forever

24 Mayıs'ta Belgrad'da final gecesi yapılacak olan Eurovision'un son partisi 23 Mayıs Cuma günü Beyoğlu'nda düzenlenecek.. Belgrad'da 20-24 Mayıs'ta düzenlenecek 53. Eurovision Şarkı Yarışması öncesi Eurovision partileri hız kazandı. Son parti de, final gecesinden bir gün önce Beyoğlu Zuzu Bar'da düzenlenecek. Abba, 1974 yılında hangi şarkısıyla Eurovision'da birinci oldu? Candan Erçetin Eurovision'a kaç yılında katıldı? Şebnem Paker 'Dinle' ile Türkiye'ye kaç yılında başarı getirdi? Celine Dion Eurovision'da hangi Türk besteciyle birinciliği elde etti? Bu soruların yanıtları 23 Mayıs Cuma akşamı 'Eurovision Forever Party'de.

SABAHA KADAR SÜRECEK
Ülkemizi Eurovision'da temsil edecek olan Mor ve Ötesi'nin 'Deli' adlı şarkısının da çalınacağı gecede Abba'dan Celine Dion'a, Baccara'dan Johny Logan'a Eurovision'un hitleri ile keyifli bir gece yaşanacak. Sürpriz isimlerin katılımının beklendiği parti saat 22.00'de başlayacak ve sabahın ilk ışıklarına kadar sürecek.

Tanıtımda Ruslana sürprizi

Eurovision'da ülkemizi temsil edecek Mor ve Ötesi grubu ile şarkıları "Deli"nin tanıtımı için önceki gün Belgrad'da bir resepsiyon verildi. Resepsiyonun sürpriz konuğu ise yarışmanın 2004 birincisi Ruslana oldu.
Büyükelçi resepsiyon verdi
Sırbistan'ın başkenti Belgrad'daki 53. Eurovision Şarkı Yarışması'nda Türkiye'yi temsil edecek olan Mor ve Ötesi grubu, provalara başladı. Belgrad Büyükelçisi Ahmet Süha Umar da önceki gün hem grubun hem de Eurovision şarkıları "Deli"nin tanıtımı için bir resepsiyon verdi. Resepsiyona Belgrad'da yaşayan Türkler, diğer ülkelerin diplomatik temsilcileri ve Sırbistan Milli Futbol Takımı oyuncularının da bulunduğu çok sayıda davetli katıldı.
Destek olmak istedim
Ancak o kalabalık arasında en şaşırtıcı isim Ruslana'ydı... 2004'te İstanbul'da yapılan yarışmada birinci olan Ukraynalı şarkıcı, Mor ve Ötesi'ni desteklemek için resepsiyona geldiğini söyledi. Öte yandan, grubun solisti Harun Tekin de sert bir açıklama yaparak oy dilenmeyeceklerini söyledi: "Yarışmada başarılı olalım diye yapacağımız veya yapmayacağımız şeylerin bir sınırı var. Yani oy dilenmek ya da şirin görünmek gibi bir yaklaşımımız olamaz.

15 Mayıs 2008 Perşembe

3.günün sonunda...


Belrad'daki Eurovision provaları devam ediyor. İşte Tamba Tumba muhabiri Taner Yarışlı'nın 3. gün izlenimleri:

***

Letonya:
Letonya'nin provasi tam bir kabustu. Ekran ve sahne ayarlari bir turlu oturtulamadi, bu aksam Riga'dan ekstra bir ekip gelecek ve bu sorunu ortadan kaldirmaya calisaklar. Yani kisacasi Plan B devreye girecek! Korsanlarin sahneyi %100,00 doldurmak niyetinde. Sarki sirasinda patlayacak fisekler, ekrana yansiyacak goruntuler vs vs... hepsi bu aksam Riga'dan gelecek ozel bir gruba bagli. Ikinci provalarin da bu sorunun ortadan kalkip kalkmadigini hep birlikte gormus olacagiz...

Basin toplantisina gelince... Leton delegasyonu, korsan konseptini her an, her saniye kullaniyor. Toplanti sirasinda surekli bicak cekildi, hoplandi, ziplandi... Bir kac basin mensubunun olumlu aciklamasi uzerine eklenince, tam bir costular! Finale cikma ihtimallerine gelince... cikabilirler...

Dogu blok ulkelerinden yuksek oy alacaklarini varsayarsam (Litvanya, Gurcistan, Ukrayna, Belarus) ve katilan diger ulkelerden 3-5 puan derken, final kapisini aramalari zor gozukmuyor!

Hirvatistan:
Hirvat basin toplantisi eglenceliydi... dedemizin ingilizcesi olmadigi icin, istedigi gibi konusamadi... ama almanca bildigini soylediler... bunun uzerine birisi
soruyu almanca yoneltti... cevap? Dededimizin almancasi da tarzancaymis, ne dedigi anlasilamadi. Yaptigi el sakalariyla bizi guldurdu, ama yani, genel olarak "kabus dolu dakikalar bir an once gecip gitse" moduna giriyorsunuz! Final sansi cok zor! Tanridan uzun omurler diliyorum, 22 Mayis'i saygi durusuyla baslatmamak adina...

Bulgaristan:
Gunun bombasi! Cok basarili ve Eurovision'a, "Deli" gibi, bir kac beden buyuk bir sarki!!! Kesin finalistler, ustelik sorunsuzca cikacaklarini dusunuyorum! Grup uyeleri cok sempatik ve samimiler! Turkleri cok seviyorlar!
Gunun en iyi basin toplantisi diyebilirim!

Gurcistan:
Gurcistan'da ses fena degildi... finale yukselmeleri cok buyuk bir olasilik.

Kibris Rum Kesimi:
Gunun diger bombasi kuskusuz ve tartismasiz Kibris! Cok basarili bir performans. Ben Kibris'in kesin yukselecegini dusunuyorum!

Taner Yarisli (Belgrad) www.tambatumba.com

14 Mayıs 2008 Çarşamba

Kiev vs. Moskova???


Belgrad'daki Eurovision heyecanı dün sabah itibariye ilk provalarla birlikte baslamisti. Dün Türk ekibi de ilk provasını gerçekleştirdi. İşte muhabirimiz Taner Yarisli'nın Belgrad'dan izlenimleri:

***

Finlandiya:
Kabaca "baba" dedigimiz bir sarki lakin fince... Kabat (Cek Cumhuriyeti 2007) gibi bir husrana ugramayacaklarina adim gibi eminim ama yine de final sanslari zor!
Bu arada dun basin toplantisindan sonra, gecen yilin sunucu Jaana'yla sohbet sansim oldu. Jana, YLE'de Eurovision'u sunacak... Milko'da puanlari verecek mis.

Romanya:
Acikcasi burada fanlar tarafindan cok seviliyorlar ama ben hic sans tanimiyorum.

Rusya:
Ve buyuk heyecan... Dima sahne de... Plushenko eslik ediyor... arkasinda kemanci... Sarki benim sahsi favorim degil, ama evet, kabul ediyorum... Eurovision 2009, Moskova'ya cok -ama- cok (!!!) yakin!

Yunanistan:
"Seker kiz Candy" sahne de... Yunanlar bir heyecan yapiyor, bir telas, bir kosusturma... hani kendinizi onlara kaptirsaniz "vay be, seneye yine Atina'dayiz" sonucuna variyorsunuz... e hal boyle olunca da, kulak ve mantik devreye giriyor ve hemen kendinizi sirkeliyorsunuz!!! Kalomira'nin basin toplantisi cok eglenceliydi, cok sicak, cok cocuksu ve saf tavriyla, bir cok kisinin gozune girmeye basardi. Kesin finalist, Final'de de %1500 Top 10! Ama "winner" asla degil!

Izlanda:
Izlanda'nin performansi yuksek not aldi, burada zaten genel de cok begeniliyor ama finale kalamayacaklarini dusunuyorum.

Isvec:
"Favori" unvani artik mazi de kaldi. Kendi adima soyluyorum, artik birinciligi unutsun... en iyisi, siz de unutun!
Basin toplantisi cok guzeldi, evet, o bir STAR, evet, o buyuk bir ses AMA evet, sarkisi da vasat bir yil da birinciligi elde edemeyecek!

"aglatmayin"

Turkiye:
Hokkabazlar arka planda, ekrana cok iyi yansiyor... Mor ve Otesi muhtesem bir grup... Harun'un sesi herkesi alip goturuyor... Harun, mimigiyle neler soyledigini anlatmaya calisiyor...
Basin toplantisi cok eglenceliydi ve gunun en iyilerindendi. Grup uyelerin ingilizcesi cok iyi oldugu icin, cok rahat ve kendilerinden emin bir basin toplantisi izledik. Cok mutevaziler. Inanin, yollari acik olsun! Yari finali rahat gececegiz, finalde de Allah kerim!

are you ready?

Ukrayna:
Ukrayna'nin cok ciddi bir rakip olacagini biliyorduk, bu bir gercek ve basindan beri hep favorimizdi, ama Ukrayna'nin bu kadar rahat Rusya'yla kafa kafaya gidecegine ihtimal vermezdim!
Muhtesem bir koreografi...
Muhtesem bir canli performans...
Muhtesem bir kadin ve insanin icini kipir kipir eden bir sarki! Evet, Eurovision 2009'un bir diger adayi kuskusuz KIEV! Burada bizi heyecanlandiran olay ise, sanslarin %50 olmasi!!!
Basin toplantisindan sonra, Ani Lorak'in kocasiyla tanistim. Gidisatla ilgili bilgiler verdi ve birincilik umudunun cok yuksek oldugunu soyledi.

Arnavutluk:
Olta cok seker, cok "cocuk". Ama oyle bir sesi var ki, insanin saygi duymamasi elde degil. Final mi? Bilmiyorum...

Isvicre:
Paolo eger finale cikarsa (ki cok rahat cikacagini dusunuyorum), yarismayi cok iyi bir sonucla tamamlayacak. Cok rahat bir tavri var, kendinden emin... ne diyelim, sansi bol olsun! Aslinda Zurich 2009'u dusununce, mantiksiz gelmiyor.

Sonuc olarak 24 Mayis gecesi KIEV ve MOSKOVA'nin resmen iki horozun dovusu misali birbirleriyle kapisacaklarina hep birlikte tanik olacagiz.

Taner Yarışlı (Belgrad)

13 Mayıs 2008 Salı

Ve Eurovision geldi çattı!

Eurovision'u sizler icin yerinde izleyen muhabirimiz Taner Yarışlı'nın Belgrad izlenimlerini sitemizde okuyabilirsiniz.

***

Herkese Belgrad'dan merhabalar,

Gectigimiz yil oldugu gibi, bu yil da size Tamba Tumba'da Eurovision'la igili son haberleri iletmeye calisacagim.

Marija'nin gectigimiz yil topladigi 268 puanla ulkesine ilk katilimin da birinciligi hediye ederek, bizlerin burada olmasina neden oldu.

Bu saatler de birinci yari finalin provalari devam ediyor. 15 sarkinin ilk provalarini takip ettigim de sunu diyebilirim... Eurovision'un birincisi hala ortada yok! Buyuk umutlar vaad eden Ermenistan, sonuk koreografisiyle birincilik sansini suya dusurdu. Qele'ye 3 erkek dansci ve 2 erkek backvokal eslik ediyor. Danscilarin "New York" tarzi, sarkiya gitmemis.

Bosna Hersek, sirin sarkisiyla burada buyuk sempati topluyor ama finale cikmasi cok zor gibi gozukuyor! Basin toplantilari yogun ilgi gordu ama sanslari allaha kalmis gibi gozukuyor!

Irlanda'nin basin toplantisi cok eglenceliydi. Hirvat bir fan'in "Ben diger Turkey'e oy verecegim, sana degil" deyince, Dustin'in su cevabi herkesi kahkahaya bogdu: "Olsun, ben Istanbulluyum, ben de onlardanim, yani bana verebilirsin, farkim yok".

Suan Hollanda'nin basin toplantisi devam ediyor... sarki vasat olmasina ragmen, muzikal anlamda bir cok sarkidan daha iyi gibi geliyor. Ozellikle sarkinin girisi ve Hind'in oryantal dansiyla Ermenistan'a meydan okuyor. Hind'in sahne kostumu buyuk bir ihtimal mavi bir elbise olacak. Hind'e 2 erkek dansci ve 3 kadin vokal eslik edecek... Sarki, Hollanda'nin cosmopolitligini temsil ediyor. Sahsen ben cok sevdim ve bol sanslar diliyorum!!!

Andorra'nin Casanovasina "O kazan orda" diye eslik ede ede, provayi takip ettik. Sarki hemen dile dolaniyor, akilda kaliyor, bu bir arti olabilir ama total de bir Andorra sarkisi ve vasatin kat kat altinda kalmasi, yari finali son ceyrekte noktalamasina engelleyemeyecek.

Dun ki yari final provalarin galibi SAN MARINO'du. Mi Odio'nun cok basarili canli performansi, herkesi sasirtti... Eger finale yukselirse ve Turkiye'nin de finale yukselecegini varsayarsak... Final de "MVO vs. MO" catismasina tanik olacagiz!

Geriye Finlandiya, Romanya, Yunanistan ve Rusya kaldi. Ilk yari finalin iki favorilerinden biri olan Yunanistan ve Rusya'yla ilgili yorumlarimi daha sonra burada okuyabilirsiniz.
Taner Yarisli (Belgrad)

Parkorman'da Eurovision desteği

Bu yıl ilk kez Eurovision'a katılacak olan Azeybaycan'a destek olmak için konser düzenlendi..Eurovision'a ilk defa katılacak Azerbaycan ekibi; önceki akşam Yalın, Gülben Ergen ve Ruslana ile birlikte Parkorman'da bir konser verdi. Azerbaycan'ı 'Day After Day' şarkısı ile temsil edecek olan Elnur Huseynov ve Samir Cevadzade'nin de sahneye çıktığı konserde Yalın, kalbinin boş olduğunu söyledi. Konser TRT'den canlı olarak yayınlandı.

11 Mayıs 2008 Pazar

Provalar başladı!

Sırbistan'ın başkenti Belgrad'da Eurovision heyecanı start aldı. Provaların başladığı bu sabahtan itibaren yoğun günlerine başlayan gazeteciler ve basın mensupları, provalarla ilgili haber ve yorumlarını tüm dünyaya geçmeye başladılar. Tamba Tumba muhabiri Taner Yarışlı'nın Belgrad'dan canlı izlenimlerini ve tüm ülkelerle ilgili haber ve yorumları ile Mor ve Ötesi'nin şans durumuyla ilgili kulis dedikodularını önümüzdeki günlerde bu sayfalarda okuyabileceksiniz.

İşte İrlandalı bir gazeteci blogundan Eurovision'da ilk prova detayları...
http://akoe07.livejournal.com/