mor ve ötesi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
mor ve ötesi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

26 Eylül 2008 Cuma

Yeni albüm yolda

2008 Mayıs ayında ülkemizi Eurovision'da temsil eden ve 7.olan Mor Ve Ötesi, uzun bir aranın ardından yeni bir albüm hazırlığında. Yapılan açıklamada grubun yeni albümünün bir ara albüm niteliği taşıdığı ve eski albümlerdeki bazı hit şarkıların remixlerinden ve canlı performans kayıtlarından oluşacağı bildirildi. Albümün ismi henüz kesin olmamakla birlikte "Başıbozuk" olarak düşünülüyor. Albümde ayrıca grubun 2008 Eurovision yarışması için kaydettiği “Deli”, “İddia” ve “Sonbahar” adlı şarkılar da yer alacak.

25 Mayıs 2008 Pazar

Yedincilik bizim için iyi sonuç

53. Eurovision Şarkı Yarışması'nda Believe'nin seslendirdiği 'Dima Bilan' şarkısıyla 272 puan alan Rusya 1'inci oldu. Mor ve Ötesi'nin 'Deli'siyle Türkiye 7'nciliği elde etti. Türkiye'ye Azerbaycan 12 tam puan verdi.

53. Eurovision Şarkı Yarışmasında Türkiye'yi temsil eden Mor ve Ötesi grubunun gitaristi Kerem Özyeğen, yarışmayı 7. olarak bitirmelerini "kendileri için çok iyi bir sonuç" olarak nitelendirdi.
Özyeğen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "Yarışmada komşu ülkelerin birbirini kollaması eminim ki etkili oldu, ama yine de biz birçok insana ulaştık ve kendi dilimizde iyi müzik yapmaya çalışan bir grubun bu renkli cümbüş içinde başarılı olduğunu gösterdik" diye konuştu.
En çok dikkat çekenin Türkiye'ye 8 puan veren İngiltere olduğunu belirten Özyeğen, Rus sanatçı Dima Bilan'ın birinci olması konusuyla ilgili olarak, bunu "doğru bir sonuç" olarak görmediğini kaydederek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Gerçek şu ki, Eurovision'da en sevilmeyen karakter olarak görülüyordu, ama Rusların Dünya Paten Şampiyonu Evgeni Pluşenko'yu Dima'nın basın toplantısına getirmeleri ve maddi açıdan büyük propaganda ve promosyon yapmaları muhakkak Rusya'nın lehine oynadı. Bu akıllı bir girişimdi, ama benim için 1 numara değil. Bence 1 numara olması gereken ülke Ukrayna veya Yunanistan'dı ve öyle de gözüküyordu."
"Yarışmayı 7. olarak bitirmemiz bizim için çok iyi bir sonuç" diyen Özyeğen, beklemedikleri yerlerden Türkiye'ye puanlar geldiğini ifade ederek, "Ancak Gürcistan ve Yunanistan'dan, promosyon turu yaptığımız ülkelerden puan gelmemesi beni biraz şaşırttı" dedi. Yarışmanın başında beklediklerinden daha iyi puan topladıklarını, ancak sonuna doğru gelen puanların azaldığını belirten Özyeğen, "Eurovision benim için en güzel olaylardan biri. Burada geçirdiğimiz en güzel tecrübelerden biri, diğer ülkelerden müzisyenler, sahne işçileri ve sanatçılarla bir araya gelmek ve deneyimi paylaşmak. Aslında farklı müzik türlerinin de ortak noktalarda nasıl buluşabildiğini gördük. Ön yargıların aşılması konusunda iletişimin ne kadar önemli bir faktör olduğunu da fark ettik" dedi.

-DELEGASYON BAŞKANI KÜRŞAD ÖZKÖK-

Eurovision Şarkı Yarışmasına Türkiye'den katılan heyetin başkanı Kürşat Özkök de, sıralamada ilk 7 ülke arasında yer alan Türkiye'nin, ev sahibi Sırbistan'ın yanı sıra kendi dilinde şarkı söyleyen tek ülke olduğunu hatırlattı. Özkök, "Bu anlamda biz kendimizi başarılı olarak görüyoruz" dedi.
Grubun yabancı dil bilen, Türk kültürünü özümsemiş insanlardan oluştuğunu kaydeden Özkök, gerek ciddiyeti, gerekse ülkemizi temsil etmelerinin TRT adına gurur verici olduğunu ifade etti.
Birçok Türk taraftarın desteğinin kendilerini gururlandırdığını belirten Özkök, Dima'nın birinci olması konusunda ise "Rusya'nın etrafındaki Rusça konuşan ülkeler puanlamada etkili oldu. Bana göre favori Rusya değildi. Ama şunu unutmayalım ki 43 ülke arasında 7. olduk, ancak Türk insanını bu da mutlu etmiyor. Türkler ve Türkiye artık her konuda birincilik istiyor. Yunanistan ve Ermenistan'dan puan bekliyorduk. Ermenistan'a 2 yıldır puan veriyoruz, ama bize hiç destek çıkmamaları tuhafımıza gitti" diye konuştu.

-HARUN TEKİN VE BURAK GÜVEN-

"Deli" adlı şarkıyı seslendiren grubun vokalisti ve gitaristi Harun Tekin ile davulcusu Burak Güven ise, "Türkiye'ye iyi hisle döndüklerini" söylediler.
Bu Eurovision'un yorucu geçtiğini kaydeden Tekin ve Güven, "Kaliteli müzik ve şarkı getirdik. Mutluyuz, büyük tecrübe sahibi olduk. Önümüzdeki yıl Eurovision'a katılacak sanatçılara kolay gelsin" dediler.
Yarışmada Rusya 272 puanla birinci olurken, onu 230 puanla Ukrayna ve 218 puanla Yunanistan izledi.
Diğer ülkelerin aldığı puanlar ise şöyle:
Ermenistan 199, Norveç 182, Sırbistan 160, Türkiye 138, Azerbaycan 132, İsrail 124, Bosna-Hersek 110, Gürcistan 83, Letonya 83, Portekiz 69, İzlanda 64, Danimarka 60, İspanya 55, Arnavutluk 55, İsveç 47, Fransa 47, Romanya 45, Hırvatistan 44, Finlandiya 35, Almanya 14, Polonya 14, İngiltere 14.
Türkiye'ye Azerbaycan 12, Almanya 12, Belçika 10, Arnavutluk 10, Hollanda 10, Bosna-Hersek 8, Romanya 8 ve İngiltere 8 puan verdi.
Önümüzdeki yıl Rusya'da yapılacak Eurovision Şarkı Yarışmasının iki yarı final ve bir finalle sonuçlanması bekleniyor. Türkiye önümüzdeki yıl yine yarı finalde yarışacak.
Avrupa Yayın Birliğinin (EBU) yeni puanlama sisteminde yarı finalde yüksek puan toplayabilecek ülkenin o ülkelerle aynı grupta olması bu yıl olduğu gibi engellenecek. Önümüzdeki yıl EBU'ya en çok para yatırımı yapan İngiltere, Fransa, İspanya ve Almanya ile Belgrad'daki yarışmayı kazanan Rusya doğrudan finalde yarışacak.

Rusya birinci, Türkiye yedinci...

53. Eurovision Şarkı Yarışması, Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da yapıldı. Yarışmada birinciliği Rusya, Dima Bilan’ın seslendirdiği “Believe” adlı şarkısıyla 272 puan toplayarak kazanırken, Türkiye’yi temsil eden “Mor ve Ötesi” grubu “Deli” isimli şarkısıyla 7. oldu. Yarışmada Azerbaycan ülkemize 12 puanla en çok puanı kazandıran ülke oldu. Almanya, Arnavutluk, Belçika, Fransa ve Hollanda ülkemize 10’ar puan verdi. Tam 21 ülkenin Türkiye’ye 138 puan gönderdiği yarışmada, Ukrayna 230 puanla ikinciliği, Yunanistan 218 puanla üçüncülüğü kazandı.

Siyah giysileriyle profesyonel bir gösteride bulunan “Mor ve Ötesi” hatasız bir biçimde şarkılarını söyledikten sonra tamamıyla dolu Belgrad Arena Spor Salonu’nda bulunan seyircilerden büyük alkış topladılar. Vokalist ve solo gitarist Harun Tekin, şarkının ortalarında şarkıyı sembolize eden deli işaretiyle dikkati çekerken, basgitarist Burak Güven ve gitarist Kerem Özyeğen, sıçrama hareketleriyle heyecan yarattı. Bateride Kerem Kabadayı da gruba eşlik etti.

Helsinki’de geçen yıl yapılan yarışmasında birinci olan Sırbistan’ı “Molitva” adlı şarkısıyla temsil eden Marija Serifoviç, 53. Eurovision Şarkı Yarışması’nın açılışını yaptı. Sırp televizyonu RTS’nin yönetimi altında yayınlanan 53. Eurovision Şarkı Yarışmasının finali, Avrupa’nın yanısıra İspanyol resmi televizyon istasyonu TVE tarafından kablodan ABD, Güney Amerika, Kuzey Afrika, Avustralya, Japonya’dan da izlendi.

23 Mayıs 2008 Cuma

Mor ve Ötesi finalde!

Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da yarın düzenlenecek 53. Eurovision Şarkı Yarışması’nın ikinci yarı finali dün gece yapıldı. Türkiye’yi temsil eden Mor ve Ötesi ’Deli’ isimli şarkısıyla finale kaldı. Belgrad Arena Spor Salonu’ndaki yaklaşık 11 bin kişi önünde şarkılarını seslendiren Mor ve Ötesi, büyük beğeni topladı. Ümit Ünal tarafından her bir grup üyesinin özelliklerine uygun olarak hazırlanmış siyah giysileriyle, vokal ve gitarda Harun Tekin, basgitarda Burak Güven, bateride Kerem Kabadayı ve solo gitarda Kerem Özyeğen Mor ve Ötesi grubu olarak sahnede parlak bir şov sergiledi. Yaklaşık 3 dakika süren performans sonunda salonda bulunan seyirciler Mor ve Ötesi’ni ayakta alkışladı.

Finalde 25 ülke yarışacak
BELGRAD’da dün gece yapılan yarışmada en çok puanı alan 10 şarkı finale kaldı. Bu ülkeler Türkiye’yle beraber Ukrayna, Hırvatistan, Arnavutluk, İzlanda, Gürcistan, Danimarka, İsveç, Letonya, Portekiz oldu. Eurovision’a en çok ödeme yaptıkları için İngiltere, Almanya, Fransa ve İspanya her yıl olduğu gibi bu yıl da doğrudan finale katılacak. Geçen yıl birinci olan Sırbistan da doğrudan finalde yarışacak. 20 Mayıs’taki ilk yarı finalde ise Yunanistan, Romanya, Bosna Hersek, Finlandiya, Rusya, İsrail, Azerbaycan, Ermenistan, Polonya, Norveç finalde yarışmaya hak kazanmıştı. Yarınki final gecesinde 25 ülke, birinci olmaya çalışacak.

17 Mayıs 2008 Cumartesi

Tanıtımda Ruslana sürprizi

Eurovision'da ülkemizi temsil edecek Mor ve Ötesi grubu ile şarkıları "Deli"nin tanıtımı için önceki gün Belgrad'da bir resepsiyon verildi. Resepsiyonun sürpriz konuğu ise yarışmanın 2004 birincisi Ruslana oldu.
Büyükelçi resepsiyon verdi
Sırbistan'ın başkenti Belgrad'daki 53. Eurovision Şarkı Yarışması'nda Türkiye'yi temsil edecek olan Mor ve Ötesi grubu, provalara başladı. Belgrad Büyükelçisi Ahmet Süha Umar da önceki gün hem grubun hem de Eurovision şarkıları "Deli"nin tanıtımı için bir resepsiyon verdi. Resepsiyona Belgrad'da yaşayan Türkler, diğer ülkelerin diplomatik temsilcileri ve Sırbistan Milli Futbol Takımı oyuncularının da bulunduğu çok sayıda davetli katıldı.
Destek olmak istedim
Ancak o kalabalık arasında en şaşırtıcı isim Ruslana'ydı... 2004'te İstanbul'da yapılan yarışmada birinci olan Ukraynalı şarkıcı, Mor ve Ötesi'ni desteklemek için resepsiyona geldiğini söyledi. Öte yandan, grubun solisti Harun Tekin de sert bir açıklama yaparak oy dilenmeyeceklerini söyledi: "Yarışmada başarılı olalım diye yapacağımız veya yapmayacağımız şeylerin bir sınırı var. Yani oy dilenmek ya da şirin görünmek gibi bir yaklaşımımız olamaz.

14 Mayıs 2008 Çarşamba

Başarılı Türk rockçılar Almanya'yı fethedecek

Almanya'nın Mannheim şehrinde muhteşem bir rock festivali düzenlenecek. 6 Haziran'da Gişe Organizasyon'un organize edeceği festivalde Erkin Koray, Teoman, Mor ve Ötesi, Emre Aydın, Özlem Tekin, Seksendört, Gripin, Aslı, Yüksel Sadakat, Manga ve Nev ilk kez biraraya gelip, dörder şarkı söyleyecek.

KAPRİS YAPMIYORLAR

'Turkish Rock Festival'inde biraraya gelecek olan rockçılar hem Almanlar'a hem de gurbetçilere unutulmaz dakikalar yaşatacak. Bu festivalin ilk kez gerçekleşeceğini ve bundan böyle her sene yapılacağını söyleyen organizasyon şirketi sanatçıların hiçbir kapris yapmadan teklifi kabul ettiklerini söylüyor.

2 Mayıs 2008 Cuma

Mor ve Ötesi'ne uğurlama konseri

Mor ve Ötesi'ni Eurovision'a uğurlama konseri, yarın akşam Garajistanbul'da düzenleniyor.
5-11 Mayıs tarihleri arasında Eurovision 2008 promosyon turnesi kapsamında Gürcistan, Ukrayna ve Azerbaycan'ı ziyaret edecek, 12 Mayıs'ta da Eurovision yolculuğuna çıkacak olan Mor ve Ötesi, yarışma öncesi son konserini yarın veriyor. Konser, Garajistanbul'da Rock 'N Dark Express'in final gecesinde gerçekleşecek.

20 Nisan 2008 Pazar

MVÖ: "Eurovision yarışma değil kültürel panayır"


"Eurovision gibi toplumsal bir organizasyonu, herhangi bir popçudan ziyade bizim gibi karakteri olan bir grubun temsil etmesi daha doğru" diyen Mor ve Ötesi, MTV eksTRa'nın konuğu oldu. MTV Türkiye'de ekrana gelen "eksTRa" programına, ülkemizi Eurovision 2008'de "Deli" şarkısıyla temsil edecekolan Mor ve Ötesi, "Deli" çekilen klibin yönetmeni Ezel Akay, koreograf Beyhan Murphy ve geçen yıl Eurovision'a katılan Athena grubu konuk oldu. "Mor ve Ötesi"nin Eurovision hazırlıklarını paylaştığı programda, Athena grubu da geçen yıl ki deneyimlerini paylaştı. "Mor ve Ötesi" ekibi, "Eurovision'da şovla müzik başbaşa gittiğini düşünecek olursak, bu durumla ilgili ne yapmayı planlıyorsunuz" sorusuna, "Bizim kendi farkımızı katabileceğimiz şeyler 3 dakika ile sınırlı maalesef. Türkiye bu yarışmayı çok ciddiye alıyor ve sonuçta katıldığımız bu yarışma bir TV programı aslında bizim için. Kendi üslubumuza uygun olarak bu şovu hem görsel hem de işitsel olarak o 3 dakika içinde yaratmaya çalışacağız" yanıtı verdi. Grup, "Farkınız nedir" sorusuna ise şu yanıtı verdi: "Biz bu yola çıkarken, 'her şeyde olduğu gibi bunu da kendi üslubumuzla yapacağız' dedik. Bizim üslubumuzda da işbirliği, rekabetten önce gelir. Beraber yapmak kendi başına yapmaktan zevklidir. Oraya yarışma değil kültürel bir panayır olarak bakıyoruz. Ama tabi ki en güzel sonucu almaya da bakıyoruz."

18 Nisan 2008 Cuma

'Deli'nin klibi youtube'da ikinci

20 Mayıs'ta Belgrad'da yapılacak Eurovision Şarkı Yarışması'nın birinci yarı finalinde ülkemizi temsil etmeye hazırlanan Mor ve Ötesi'nin 'Deli' şarkısı; finalistler arasındaki 'youtube'da en çok izlenen' yarışında ikinci... Eurovision resmi internet sitesine göre; İspanyol Rodolfo Chikilicuatre'nın seslendirdiği 'Baila El Chicki Chicki' 8 milyon 400 bin kez izlenerek birinci oldu. 'Deli'yi ise 1 milyon 300 bin kişi seyretti. Bunda elbette Türklerin diğer ülke izleyicilerinden sayıca fazla olmasının da payı mevcut.

Öte yandan yarışmaya 1 ay gibi bir süre kala, bahis sitelerine göre Deli'nin fazla bir şansı olmadığı görülmekte. İsveç, Ermenistan, İsviçre ve Bulgaristan gibi ülkeler, bahislerde önde giden ülkelerden bazıları. Yarı final 20 ve 22 Mayıs'ta, final ise 24 Mayıs'ta Sırbistan'ın başkenti Belgrad'da gerçekleşecek. Eurovision haftası boyunca katılımcı ülkelerle ilgili en güncel bilgiler, Belgrad'dan canlı izlenimler ve Mor ve Ötesi ekibinden son dakika haber ve fotoğrafları Türk medyasında periyodik bir günlük olarak sadece Tamba Tumba'dan size ulaşacak. Bizi izlemeye devam edin!

1 Nisan 2008 Salı

Mor ve Ötesi'nden şok açıklamalar / "Deli"nin youtube'da izlenme rekoru kıran klibi

Bu yılki Eurovision temsilcimiz Mor ve Ötesi grubunun elemanları, kapsamlı bir promosyon turuna çıkmaya hazırlanıyor. Blue Jean'in Nisan sayısına verdikleri röportajda yarışmayla ilgili sorulara verdikleri ilginç yanıtlarıyla şaşırttılar. Geçen hafta gösterime giren Deli'nin video klibi, youtube'da izlenme rekoruna ulaşırken Tamba Tumba'nın Eurovision şarkımızla ilgili yaptığı anket de sona erdi, işte Eurovision 2008'de son dakika gelişmeleri... >>>

Mor ve Ötesi, 14 Nisan'da başlayacak Promo turunun duraklarını aşağı yukarı belirledi. Şu ana kadar belli olan ülkeler:

Yunanistan, Arnavutluk, Makedonya, Çek Cumhuriyeti, Portekiz, Fransa, Belçika, Hollanda, Danimarka, İsveç, Ukrayna, Azerbaycan, Gürcistan.

Mor ve Ötesi'nin Eurovision'da yarışacak olan şarkısı "Deli", Ezel Akay'ın çektiği sıra dışı klibiyle büyük ilgi gördü.
Belgrad'daki “53. Eurovision Şarkı Yarışması”nda yarışacak 43 şarkının video kliplerini yayınlayan “www.eurovision.tv”, “Deli” için çekilen klibi de listesine ekledi. Yaklaşık 60 kişilik bir ekibin çalıştığı, sanatçı Şekip Davaz'ın yaptığı heykellerin kullanıldığı bu ilginç klip, aynı zamanda Youtube'da da tıklanma rekoruna koşuyor.

İşte o klip:



Müzik sitesi Tambatumba.com'da Deli'nin açıklandığı günden itibaren başlayan "Şarkıyı nasıl buldunuz" oylaması sona erdi. İşte sonuçlar:

Harika, çok beğendim!.....................................................%48

Başarılı, ama finalde ilk 10 zor........................................%23

İdare eder, ama yarı finali aşacağından emin değilim...%9

Beğenmedim, şans vermiyorum.....................................%18



Grup, Blue Jean'in Nisan sayısına verdikleri röportajda yarışmayla ilgili sorulara verdikleri ilginç yanıtlarıyla şaşırttılar. İşte o röportajın özeti:

Eurovision konusu grup içinde tartışıldı mı?
Biz Almanya turnesindeyken meğer TRT bize teklif götürme kararı almış, biz tam 25 kasımda havaalanındayken, "Avrupada birşeyler yapmak lazım" derken geldi teklif.

Eurovision'dan çıkan 3-4 başarılı örneği var ama bir dolu da başarısız...
Eurovisiona katılmak Avrupa için ilk adım değil biziim için (Almanya konseri, vs.). Belçika'dan gelen 20 yaşındaki bir genç kızın Avrupa'ya açılma planıyla benzer değil bu yaptığımız. Yakında ortalık DELİ olacak.

Peki neden İngilizce değil?
Sertab'ın şarkısını bir kenara koyarsak İngilizce şarkı Türkiye'nin tarihinde pek yer tutmuyor.Çünkü insanlar büyük ölçüde Türkçe şarkı dinliyor. İngilizce şarkı yazmayı 95'lerde bıraktık biz.

Athena başarılı oldu ama?
Ama Athena'nın ilk akla gelen 5 şarkısından biri olmadı. Hatta on olduğu da tartışılır. NBeraber verdiğimiz Yedikule konserinden biliyorum, insanlar For Real diye .çıldırmıyolardı.

Yine de bir challenge olarak görüp deneyebilirdiniz...
Zaman dardı, 1.5 ay içinde 3 şarkı hazırlıyosun. Olsa altıbuçuk ay, oturup İng. Almanca Sanskritçe deneyelim.

Deli'nin lansmanında şarkıyı kime dinlettiniz sorusu gelmişti ama siz Kurabiye canavarı diye yanıt verdiniz...
Bizim müzik büyükleri diye sayabileceğimiz insanlar yok. Bakın Demirhan Baylan burada, şarkıyı onunla uzun uzun konuştuk desek de yazmıcaklardı. Onların beklediği Sezen Aksu, vs. isimlerdi.

250 bin satan Dünya Yalan Söylüyor'dan sonra Büyük Düşler'in 50 bin satması hayal kırıklığı yarattı mı?
-Benim sinirlerim bozuldu! (Harun)
- BD, DYS'nin üstüne bir kat daha çıkalım demek yerine, yan arsada bir bina daha inşa etmek demekti. Böylece DYS apartmanında yaşayanlar topluca BD'ye taşındılar.

Yaptığımız diğer 2 şarkıdan birini seçseydik, insanlara mor ve ötesi tuhaf birşey yapmış dedirtebilirdik. Ama daha farklı bir tercih yaptık. Deli'nin sevilip sevilmediğini yarışmadan 5 ay sonra dinlenip dinlenmediğine bakarak anlayacağız.

O zaman, BD, DYS kadar çok satsaydı Eurovision'u düşünmez miydiniz diye sorsak? Yine düşünürdük. Türkiyede belli sınırlar var. Aslında herhangi, bir müzik icra eden herkes için Eurovision uç bir örnek. Onu da yapmamış olmayalım dedik ve yapıyoruz. Bizim o zarfı genişletiyor olmamız, o zarfın içinde bulunan birçok ismin de oyun alanını genişletiyor. Biz müzik endüstrisinin merkezinde olan bir ülke değiliz. Sizi 110 milyon kişi izleyecek. Bunun 100 milyonu bakkaldan müzik alışverişi yapan insanlar olsun. Geriye kalan 10 milyon kişinin bir zevki olsun. Onun da 1 milyonu bizim müziğe yakın olsun. O bir milyondan 5 tanesi de müzik endüstrsiinde etkili bir yerde olsun mesela, işte o 5 kişi bile bu işi yapmaya değer diye düşündük.

Yurtdışında bişeyler yapmak için İngilizce eser ortaya koymanız gerekmeyecek mi? O işte tartışmalı. Bakalım neler olacak? Mesela yarı finalde elenirsek, hiç bunu tartışmamız bile gerekmeyecek.

***
MVÖ, röportajın sonunda Haziran ayında bir single çıkaracaklarını ve içinde Eurovision için hazırladıkları diğer 2 şarkıyla eski şarkılarının remixlerinin yeralacağını belirtmiş.

17 Mart 2008 Pazartesi

Deli'nin klibinde 40 hokkabaz / İşte Eurovision klibimizin konusu

Bu yılki Eurovision temsilcimiz Mor ve Ötesi grubu, "Deli" adlı parçalarına tanıtım klibi çekti. İşte merakla beklenen klibin konusu: >>>

Klipte akademisyen, iç mimar ve tasarımcı Şekip Davaz'ın '40 Hokkabaz' projesi kullanıldı. Nedir bu '40 Hokkabaz'? '40 Hokkabaz' 500 yıl boyunca Osmanlı'da, eğlence dünyasının, güldüren ve şaşırtan kahramanları. Şekip Davaz da bu hokkabazları, ateş kusanları, ip cambazlarını, zenneleri bazıları gerçek bazıları gerçeğe uygun olarak yaratılmış şekilde heykele dönüştürmüş. Davaz, "Bir rivayete göre de, bu 40 deli ucube Osmanlı'da savaşta ordunun önüne sürülüyor ve düşman delileri görünce korkup kaçıyor. Bizim klipte de öyle bir durum var. Biz de delileri öne sürüyoruz belki yarışmada düşman korkup kaçar. Kimbilir?" diyor.

MAKYAJ 10 SAAT SÜRDÜ
Gelelim klibin detaylarına. Klibe 5. Boyut Stüdyoları kısmen sponsor oldu. Yönetmen Ezel Akay ve 60 kişiyi geçen ekip ücret almadı. Post prodüksiyona 1000 Volt sponsor oldu. Aslında klip normal şartlarda 300 bin YTL'lik bir bütçeyle çekilebilecekken, sponsorlar sayesinde 60 bin YTL'ye çıktı. Klip 16 mm kamerayla çekildi. Bazı bölümlerde yüksek kare çekim tekniği kullanıldı. Grup üyelerine Ebru Suna tarafından yapılan ilginç makyaj tam 10 saat sürdü. Çekimler günde ortalama 18 saat çalışılarak, üç günde tamamlandı. Ön hazırlık ve post prodüksiyon ikişer hafta sürdü. Klip perşembe günü tamamlanıp bu hafta sonuna kadar yayına girecek. '40 Hokkabaz'ı Osmanlı eğlence dünyasıyla ilgili bir proje tasarlarken bulan ve klibe koyan yönetmen Ezel Akay'ın görüşlerini alıyoruz...

Klipte '40 Hokkabaz'ı kullanmanızın nedeni nedir?
Mor ve Ötesi aslında hem çok sevilen hem de sevilmeyen işlerini çok düzgün yapmaya çalışan ama resmi kültürün kabul etmediği gruplardan biri. Ben de onları resmi kültürün kabul etmediği fakat eğlence dünyasının tarihini yapan '40 Hokkabaz'ın arasına koymayı hedefledim. '40 Hokkabaz' yarı gerçek, yarı uydurulmuş ama çok gerçekçi. Resmi ideoloji onları Osmanlı'da bile saymıyor. Ben Mor ve Ötesi'nin de onların devamı olduğunu düşünüyorum."

MVÖ İLE ROCK OPERA

* Klipteki hikayeyi biraz anlatır mısınız?
'40 Hokkabaz' tozlu dev heykeller olarak unutulmuş bir mabette hatırlanmayı ve aralarına katılacak yenilerini bekliyor. Mor ve Ötesi de kapıyı açıp kirli mabede giriyor. "Tam yerine mi düştük acaba?" diyorlar. Onlar şarkıyı söyledikçe heykeller canlanıp onları kabul ediyor ve kapı yeniden açılıyor. 'Acaba kabul edilebilecek miyiz?' diye bitiyor klip. '40 Hokkabaz' aynı zamanda yarışmada da, sahne fonunda kullanılacak.

* Peki yönetmen Akay, Eurovision'da Mor ve Ötesi'ne ne kadar şans veriyor?
Bence 'Deli'nin Eurovision'da bir şansı olmaması gerekir. Çünkü genel Eurovision şarkılarından çok daha iyi. Eurovision benim gözümde çok banal eserlerin yer aldığı bir yarışma. Fakat yarışmada yalnızca müziğe değil kültürel iletişime de oy veriliyor. Mor ve Ötesi'nin o şekilde şansı olabilir ama müzikal olarak başka bir dünyanın ürünü. Ama dünya da değişiyor tabii. İnşallah ben yanılırım. İnşallah diyoruz ve yazı biterken son haberi veriyoruz. Ezel Akay Mor ve Ötesi'nden aldığı ilhamla ilerleyen günlerde bir rock opera filmi çekmeyi düşünüyor. Bakalım '40 Hokkabaz'lı 'Deli' beğenilecek mi?

----
Eurovision'da tüm ülkelerin şarkıları belli oldu. İşte Mor ve Ötesi'nin rakipleri...>>

16 Mart 2008 Pazar

Eurovision'da tüm ülkelerin şarkıları belli oldu / İşte Mor ve Ötesi'nin rakipleri...

Eurovision Şarkı Yarışması'nda geri sayım başladı. Dün gece İsveç'in de şarkısını seçmesinin ardından 24 Mayıs Cumartesi gecesi Sırbistan'ın başkenti Belgrad'da gerçekleşecek 53. Eurovision Şarkı Yarışması'nda 2 yarı finalde ve finalde yarışacak tüm şarkılar belli oldu.

Uzmanlar bu yıl İsveç, Ermenistan, Ukrayna, Bulgaristan, Rusya ve ev sahibi Sırbistan'ın bu yılın şanslı ülkeleri arasında gördüklerini belirtirken Türkiye'nin ise işinin zor olduğunu ama ilk 10'da olmaması için de bir sebep olmadığını söylüyorlar. Bahis siteleri ise Dustin the Turkey adlı hindi kukla ile yarışacak olan İrlanda başta olmak üzere, Ukrayna, Ermenistan ve Sırbistan'a büyük şans tanıyor.

İşte görüntü ve ses dosyalarıyla Mor ve Ötesi'nin bütün rakipleri: >>>



FINAL - 24 MAYIS 2008

Almanya - No Angels - Disappear
http://www.youtube.com/watch?v=jAwA41qatYo

Birleşik Krallık - Andy Abraham - Even If
http://www.youtube.com/watch?v=pTllsZozTFY

Fransa - Sébastien Tellier - Divine
http://www.dailymotion.com/relevance/search/S%25C3%25A9bastien%2BTellier%2B-%2BDivine/video/x4n5kf_sebastien-tellier-divine_music

İspanya - Rodolfo Chikilicuatre - Baila El Chiki Chiki
http://www.youtube.com/watch?v=mZVkWWLAc3c

Sırbistan - Jelena Tomasevic feat. Bora Dugic - Oro
http://www.youtube.com/watch?v=02gcU4utxI8

-----------

YARI FINAL I - 20 MAYIS 2008

Andorra - Gisela - Casanova
http://www.youtube.com/watch?v=7kab1KFMc84

Azerbaycan - Elnur Hüseynov feat. Samir Javadzadeh - Day After Day
http://www.youtube.com/watch?v=Yx1Uyqe5xR8

Belçika - Ishtar - O Julissi Na Jalini
http://www.youtube.com/watch?v=Tv5seq8W0cI

Bosna & Hersek - Laka - Pokusaj
http://www.youtube.com/watch?v=NhEzjT2imeI

Ermenistan - Sirusho - Qele Qele
http://www.youtube.com/watch?v=HkH1daKW7ps

Estonya - Kreisiraadio - Leto Svet
http://www.youtube.com/watch?v=5H1_IesvJqI

Finlandiya - Teräsbetoni - Missä Miehet Ratsastaa
http://www.youtube.com/watch?v=coqzybde4Yg

Hollanda - Hind - Your Heart Belongs To Me
http://www.youtube.com/watch?v=0lP--ZG1FmU

İrlanda - Dustin the Turkey - Irelande Douze Pointe
http://www.youtube.com/watch?v=JGLehqqgkC0

İsrail - Boaz Mauda - Ke'ilo Kan
http://www.youtube.com/watch?v=jL9JM3NUzlg

Karadağ - Stefan Filipovic - Zauvijek Volim Te
http://www.youtube.com/watch?v=p6NTvpT9WFg

Moldova - Geta Burlacu - A Century of Love
http://www.youtube.com/watch?v=7IahWQTvtMA

Norveç - Maria Haukaas Storeng - Hold On Be Strong
http://www.youtube.com/watch?v=8nLe0B0P4J4

Polonya - Isis Gee - For Life
http://www.youtube.com/watch?v=1NREXPzXC4M

Romanya - Nico & Vlad Mirita - Pe-o Margine De Lume
http://www.youtube.com/watch?v=4oaJwfOUEL0

Rusya - Dima Bilan - Believing
http://www.youtube.com/watch?v=Ir7cDDMX8V0

San Marino - Miodio - Complice
http://www.dailymotion.com/relevance/search/Miodio%2B-%2BComplice/video/x4q1jc_2008-san-marino-miodio-videoclip_music

Slovenya - Rebeka Dremelj - Vrag Naj Vzame
http://www.youtube.com/watch?v=BhiDJrWKUPc

Yunanistan - Kalomoira - Secret Combination
http://www.youtube.com/watch?v=7EosD5maDu8


---------------

YARI FINAL II - 22 MAYIS 2008

Arnavutluk - Olta Boka - Zemren E Lame Peng
http://www.youtube.com/watch?v=xwy3ziB6WfI

Belarus - Ruslan Alehno - Hasta La Vista
http://www.youtube.com/watch?v=uOWiIj1p5f4

Bulgaristan - Deep Zone & Balthazar - DJ, Take Me Away

http://www.youtube.com/watch?v=n9FzSrLypX8

İsveç - Charlotte Perelli - Hero
http://www.dailymotion.com/relevance/search/hero%2Beurovision/video/x4q55f_zweden-charlotte-perrelli_music

Çek Cumhuriyeti - Tereza Kerndlová - Have Some Fun
http://ie.youtube.com/watch?v=Lh0gkVl6k30

Danimarka - Simon Mathew - All Night Long
http://www.youtube.com/watch?v=ePAvFS9O_f8

Gürcistan - Diana Gurtskaya - Peace Will Come
http://www.youtube.com/watch?v=8duFyT7nOnI

Hırvatistan - Kraljevi Ulice & 75 Cents - Romanca
http://www.youtube.com/watch?v=0P3Fl__fE3E

İsviçre - Paolo Meneguzzi - Era Stupendo
http://www.youtube.com/watch?v=qZlbCrSs6IY

İzlanda - Eurobandid - This is my life
http://www.youtube.com/watch?v=uAdza0NUBfU

Kıbrıs - Evdokia Kadi - Femme Fatale
http://www.youtube.com/watch?v=QdvweTXHfoo

Letonya - Pirates of the Sea - Wolves of the Sea
http://www.youtube.com/watch?v=D9CF3UrSp40

Litvanya - Jeronimas Milius - Nomads In The Night
http://www.youtube.com/watch?v=ZntLhyEeUic

Macaristan - Csézy - Candlelight
http://www.youtube.com/watch?v=E-OOUpbnA30

Makedonya - Tamara, Vrcak & Adrijan - Vo Imeto Na Ljubovta
http://www.youtube.com/watch?v=BSyyzx3hlGk

Malta - Morena - Vodka
http://www.youtube.com/watch?v=WE_fFyHW6mw

Portekiz - Vânia Fernandes - Senhora Do Mar
http://www.youtube.com/watch?v=VphDG7U1gPM

Türkiye - Mor ve Ötesi - Deli
http://www.youtube.com/watch?v=_5cDDxLhZ3g

Ukrayna - Ani Lorak - Shady Lady
http://www.youtube.com/watch?v=vlQ03amvLuo


-----------------------------------------------------------------------
Tüm Yarışma şarkılarının ses kayıtlarına ise şu siteden ulaşabilirsiniz:
http://www.eurovision-dvd.com/2008.html

Tamba Tumba, Eurovision'la ilgili tüm gelişmeleri Belgrad muhabirimiz Taner Yarışlı ile canlı olarak sizlere aktaracak. Özel röportajlar ve prova detayları da yine sitemizde yer alacak. www.tambatumba.com'u takip etmeye devam edin.

5 Mart 2008 Çarşamba

Eurovision'a yıldız takımı

Bu yıl "Deli" şarkısıyla Eurovision'da yarışacak olan Mor ve Ötesi, bu maratonda kendilerine eşlik edecek yıldız takımı belirledi. Kostüm tasarımlarını Ümit Ünal'a, video klibi Ezel Akay'a, genel koreografiyi Beyhan Murphy'ye emanet eden grubu fotoğraflayacak kişi ise Okan Bayülgen olacak. "Deli"nin merakla beklenen klibi ise bu ayın ortalarında ekranlarda dönmeye başlayacak.

28 Şubat 2008 Perşembe

Ceza 10. yılını kutladı!

Ceza, müzik dünyasındaki 10'uncu yılını Bostancı Gösteri Merkezi'nde verdiği konserle kutladı. Birçok ünlünün konuk sanatçı olarak katıldığı gecede, Sezen Aksu da ünlü rap'çi ile düet yapan isimler arasındaydı. Sunuculuğunu Öykü Serter'in yaptığı konsere, Mor ve Ötesi, Aylin Aslım, Fairuz Derinbulut, Killa Hakan, Ayben, Kadıköy Acil, İstanbul Attack, Ceyhun Yılmaz, Okan Bayülgen, Burhan Öçal, Demir Demirkan, Aslı, Dj Funky "C" ve Manga gibi ünlü isimler konuk sanatçı olarak katıldı. Ama onca ünlüye rağmen en çok dikkat çeken isim, gecenin finalinde Ceza ile birlikte "Şinanay" adlı şarkıyı rap tarzında seslendiren Sezen Aksu oldu.

Biraz şarkı biraz dans
"Ceza'yı ve yaptığı müziği çok beğeniyorum. Sosyal olaylara duyarlı ve tepkili, yüreği tertemiz biri. Böyle insanları görünce hiçbir şeyden korkmuyorum" diye konuşan Aksu, sahnede olduğu dakikalarda ünlü rap'çi ile dans da etti. Geceden elde edilen geliri Umut Çocukları Derneği'ne bağışlayan Ceza, çıkışta "Sanatçı dostlarım bu gece beni yalnız bırakmadılar. Ben de gerekirse onlar için ölüme bile giderim" dedi.

22 Şubat 2008 Cuma

Ukraynalı Lorak'tan Mor ve Ötesi'ne destek

Eurovision Şarkı Yarışması'nda Ukrayna adına yarışacak olan Ani Lorak, Mor ve Ötesi grubuna şans diledi. Kiev'de düzenlenen 'Türkiye ve Muğla Turizmi' gecesine katılan Ani Lorak, erkek arkadaşının Türk olduğunu belirterek şunları söyledi:

İyi olan kazansın
"Eurovision'da iyi bir performans çıkaracağım. Türkiye için yarışacak olan Mor ve Ötesi'ne şans diliyorum. İyi olan kazansın." Türk Gecesi'nin ilgi odağı olan Ani Lorak'ın erkek arkadaşı Murat Nalcaçıoğlu ise "Türkiye ve Ukrayna'ya eşit şans veriyorum" dedi.

19 Şubat 2008 Salı

'Deli' ödülle döner mi?

Mor ve Ötesi'nin Eurovision 2008 şarkısı "Deli", müzik çevrelerinden ve dinleyicilerden tam not alırken olumlu ve olumsuz eleştiriler basında yeralmaya başladı bile. En ağır eleştiri ise Bağımsız Eğitimciler Sendikası Genel Başkanı Gürkan Avcı”dan geldi. B.E.S. başkanı Deli'nin içinde Türk ezgilerinin bulunmadığını kaydederek, "Bu şarkıyla müziğimizin ve dilimizin yozlaştırılması söz konusu" dedi. Öte yandan köşe yazarlarının şarkıyla ilgili görüşleri de çeşitlilik gösteriyor:

Sabah gazetesinden Ayşe Özyılmazel'in geçen sene Kenan Doğulu'ya ve Shake it up Shekerim'e bol destek verdiğini hatırlıyoruz. Bunda biraz da yazarın Doğulu'ya olan hayranlığının da etkisi olmuş olacak ki, ucuz (ve kimi yönleriyle de Sertab-Sakis karışımı/taklidi olduğu iddia edilen) bir pop şarkısına birincilik bile biçmişti...Bu yıl Mor ve Ötesi'nin "Deli" şarkısını beğendiğini ifade eden Yılmazel, şarkıya şans vermediğini de sözlerine eklemiş:

GÖNÜLLERİN ŞAMPİYONU / AYŞE ÖZYILMAZEL (SABAH)
Bu şarkı Mor ve Ötesi'nin en iyi şarkılarından biri! Bu şarkı 2008'in hiti! Ama bu şarkı Eurovision'da birinciliği kapamayacak besbelli. Efendim; malumunuz 2008 Eurovision temsilcimiz (Kurbanımız mı desek?) Mor ve Ötesi, nihayet şarkısı 'Deli'yi cümle aleme dinletti. Biz de tam yerinde olaya kaynamak için cuma akşamı Tepebaşı'ndaki TRT stüdyolarına koştuk! Fikrim sabit. Hâlâ Mor ve Ötesi'ni Eurovision sahnesine konduramıyorum. "Şirket mirket anlamam" diyen bir grubun neden, niçin "Eurovision falan anlamam" demediğini anlayamıyorum. Neyse, madem olan oldu bir kere sevdiğimiz grubu destekleyelim değil mi?

Kargo ekibi, Aslı ve 'Deli'nin klibini çekecek yönetmen Ezel Akay tanıtımda ilk gözüme çarpan isimler. Hemen Ezel Akay'ın yanına gidiyorum. Kendisi bu konuda konuşmak istemese de bir iki cümle alıyorum ağzından... "Nasıl bir klip çekmeyi düşünüyorsunuz?" Gülerek "Sapık bir klip olacak" diyor. Herhalde benimle dalga geçiyor..."Anlamadım, sapık mı? Nasıl yani?" Şu cevabı veriyor Akay: Mor ve Ötesi'ni Eurovision'a seçmek nasıl sapıklıksa, benim klibim de öyle sapık olacak... Klibin etnik kokulu olmasını istiyor Ezel Akay ve Türk dünyasıyla rock dünyasını birleştireceğini söylüyor. "Ama şimdilik bu kadar bilgi yeter" buyuruyor. Bize de merakla klibi beklemek düşüyor. Davetliler stüdyoya alınıyor. Sunucumuz bugüne kadar Eurovision'a katılmış şarkıları hatırlatıyor. Tabii sunucu olarak gönül Bülent Özveren'i arıyor. Ve şarkı görücüye çıkıyor. Müthiş! Çok iyi, tam da Mor ve Ötesi'ne yakışacak bir şarkı 'Deli'. Hemen dilime dolanıyor, damarlarımda dolaşıyor. Buraya kadar süper! Mor ve Ötesi alnının akıyla geceden çıkıyor.

Peki Eurovision'da 'Deli' iş yapar mı? diye sorarsanız, cevabım net: Umutsuzum. 1. Şarkı Türkçe! Baştan 1-0 mağlup başlıyoruz yani. 2. Son yıllarda Eurovision'da dekoltesi bol güzel kadınlar, acayip şovlar, çakkıdı çakkıdı şarkılar ya da Lordi gibi uçuk gruplar iş yapıyor. SMS'i toplayan kazanıyor. Kim bilir belki şarkının sağlamlığı, Harun'un sahne karizması başarı getirebilir. Ve fakat gerçekçi olmak gerekir! Hiç kuşkusuz Mor ve Ötesi kendilerine yakışan bir şarkı yaptılar ama artık saçmalığa dönmüş bu yarışmada başarılı olabileceklerini zannetmiyorum. Yine de Mor ve Ötesi'ni 'Deli' için tebrik ediyorum. İyi bir dereceyle dönseler de, dönemeseler de onlar her zaman gönüllerimizin şampiyonu. Ne diyelim, Allah kurtarsın!

Onur Baştürk (Hürriyet)
Keşke şarkıyı İngilizce yapsalarmış.Bu şekilde Avrupalı hem Mor Ve Ötesi”nin şarkı sözlerindeki derdini anlamayacak hem de çok deli divane olmayacak”

Cengiz Semercioğlu (Hürriyet)
Mor ve Ötesi”nin iki handikapı var , hem sahne showu oalrak görsel yönü zayıf hem de sözleri Türkçe…Eurovisiondaki gay lobisi Harun”u severse Mor Ve Ötesi “nin şansı artar.Aksi halde yarışma sonrası mor ve ötesi bir renkle geri dönerler…”

Şirin Sever (Sabah)
Deliyi hiç başarılı bulmadım, diğer şarkılarından hiç ayıramadım hatta “kafamı şişirdi” bile diyebilirim!. Kemancı'da mı söyleyecekler bu şarkıyı yoksa Eurovisionda mı?

Aykut Işıklar (Bugün)
Mor ve Ötesi gurubunun DELİ adlı şarkısını beğendim.Şarkı ritm olarak , melodi olarak çağdaş.Tüm Avrupalı gençlerin anlayacağı bir tarz.Armoni yapısı da mükemmel.Çok gizlice bizi anlatan farklı melodi yapısı da var.Çok dikkatli dinlemek gerekiyor”
BU ŞARKIYA DELİ OLACAĞIZ! / OLCAY TANBERKEN (HABER90.COM)

Biz hakikaten garip bir milletiz.
Öyle de olmuyor, böyle de. Ne yapılsa, ne sunulsa memnun olmuyoruz.
Sürekli şikayet, sürekli bir hoşnutsuzluk. Sanki çok da takip ediyor, muhakemesini yapıyor, anlıyormuşuz gibi...

Eurovision'dan bahsediyorum.

Mor ve Ötesi gidiyor bu yıl, malumunuz.

Şarkılarını dün açıkladılar, TRT'nin Tepebaşı'ndaki stüdyosunda hem kokteyl salonu hem de sahne çok iyi hazırlanmıştı. Basının ve davetlilerin yanısıra onları izlemek üzere Aslı, Hayko Cepkin, Özge Fışkın, Kargo'nun solisti Koray Candemir gibi roxk dünyasından önemli isimler, Yavuz Bingöl, Janset gibi diğer sanatçı dostları da grubu yalnız bırakmamışlardı. Bir de mini konser verdi Mor ve Ötesi, hit şarkılarını canlı performansla seslendirdiler, büyük alkış aldılar.
Bu yıl Sırbistan'ın başkenti Belgrad'da ülkemizi temsil edecek olan şarkının adı: D.E.L.İ.

Şahsen çok beğendiğimin üzerinde bir kez de burada durmak istiyorum. Hem grup ille de Eurovision'a neyle zurnayla gideceğiz takıntısına kafayı takmadan kendi çizgilerini bozmamışlar, hem de çok sağlam, çok sıkı bir şarkı çıkarmışlar ortaya. Sözleri de müziği de çok şık. Hem grubu, hem de açıkçası hiç beklenmedik bir kararla bu grubu seçen TRT'yi tebrik etmek lazım. Tabii, grubun üstünde dil baskısı yapmamalarından dolayı da...(Sibel Tüzün'ün neler yaşadığını hepimiz hatırlıyoruz, değil mi? Vicdanlı olun, Süperstar İngilizce okunsaydı ilk 5'a girmeyecek miydi, ne gerek vardı ille de Türkçe söyleyeceksin ısrarına?)

Şöyle bir gazete haberlerine yapılan okuyucu yorumlarına bakıyorum da, beğenmeyenler maşallah gırla gidiyor. Elbette beğenmeyenlerin çıkacağı sürpriz değildi, yoksa ülkemizde rock müzik pop müzikten her zaman daha çok satar, milyon rakamlara ulaşırdı, değil mi? Ama bu şarkının nasıl bir kusuru olabilir ki?
Bence olsa olsa dili tartışılabilir, o da Eurovision'u yakından takip eden işin uzmanlarınca, müzik çevrelerince...

Biliyorsunuz son yıllarda iş iyice çığrından çıktı, yarışmada artık rekabet hat safhada. Hatta bu yıl kurallar da değişti, 2 yarı final var. Ve sıkı durun, Almanya, Belçika gibi Türklerin yoğun oylarıyla 12'leri aldığımız ülkelerin çoğu bizim yarışacağımız grupta değil. Hal böyle olunca müziğiyle ve duruşuyla çok iyi olan bir şarkıyı sırf anlamayacakları bir dilde sahneleyerek yarışmaya 1-0 geriden başlıyoruz maalesef.

Açıkçası geçen seneki şarkımızın ucuzluğundan ve Sertab-Sakis karışımı taklitliğinden sonra, Mor ve Ötesi'nin D.E.L.İ.'si çok iyi geldi bana...
Hem grup çok bilinçli, hem de şarkımız çok iyi. Sertab'dan ve Athena'dan sonra sanırım ilk kez bu yıl gerçekten iddialı olabileceğiz...
Umarım başarılı olurlar ve göğsümüzü kabartırlar. Şans yanlarında olsun...

Internethaber sitesi de, milliyetçi bir tavır sergileyerek şarkının batıya dönük yüzünü ve rock tarzını eleştirmiş. Niyeyse?

BU DELİ'Yİ BEĞENDİNİZ Mİ ALLAHAŞKINA? /HACER ALKAN (INTERNETHABER.COM)

Dinlediniz mi Eurovision şarkımızı... Türkiye bu mu?.. Bizim müziğimiz, ezgimiz bu mu?.. (Hala dinlemediyseniz, buraya tıklayıp bir dinleyin!) Yok valla! Ben hayalkırıklığına uğramadım... Mor ve Ötesi seçildiğinde ortaya böyle bir ürün çıkacağı üç aşağı-beş yukarı belliydi.

Onca zaman Türkçe mi İngilizce mi olsun diye boşa tartışılmış...Bu şarkı Türkçe olsa ne yazar...
Benim ezgim yok...
Benim sazım yok...
Benim ülkemin esintisi yok...
Yazsınlar üstüne iki satır İngilizce metin, olsun tam ecnebi ürünü...

Şimdi diyeceksiniz ki...
Ne yapacaklardı...
Sazı, neyi ellerine alıp Avrupa arenasına mı çıkacaklardı...
Valla sizi bilemem ama...
Ben böyle bir "Deli"lik yapsalar ayakta alkışlardım...

Türkiye'ye ilk kez en iyi dereceyi kazandıran şarkıyı hatırlıyor musunuz? Şebnem Paker söylemişti...
Yıl; 1997...
Şarkının adı "Dinle"ydi...
Ezgisi Türk müziği ile yoğrulmuştu...
Sazımız vardı, neyimiz vardı...
"Tereciye tere satmaya" kalkmamıştık...
Onların müziği, onların ezgisi yerine, kendi müziğimizle yarışmıştık...
Sonuç mu; Üçüncü olmuştuk...
Üstelik böyle şaşalı bir tanıtımla da sunulmamıştı.
Yarışmaya sessiz sedasız gitmişlerdi...
Öyle ki herkes o yıl hangi şarkı ile Eurovision'a katıldığımızdan bi-haberdi... O zaman TV'de haber editörüydüm...
Üçüncü olduğumuzu öğrendiğimizde deli gibi şarkının video kaydını aramıştık.... O kadar boş bulunmuştuk ki Eurovision yarışmasını kayda almamıştık... Sadece biz değil tüm diğer kanallar da öyleydi...

Birinci olduğumuz şarkı İngilizceydi diyebilirsiniz...
Peki Sertap Erener'in o şarkısının en çok alkış alan bölümü neresiydi? Oryantal ezgi ile dans şovunun yer aldığı bölüm değil miydi? Bana göre Türkiye'ye ipi göğüsleten işte o ezgiydi...

Geçen yıl bizi temsil eden Kenan Doğulu'nun "Şekerim"i bile bundan çok daha iyiydi... Onda bizden küçük de olsa birşeyler vardı... Peki ya bu şarkıda... Ben bize dair bir şey bulamadım...
Sözüm ona tam not almış...
Kimler verdiyse o notu...
Valla müzik eğitimsizi ben, beğenmedim...
Bu batı özentisine "Deli" olduğum için belki...
Ya da şarkılarında dedikleri gibi...
"Herkes akıllı bir ben deli..." olduğumdan...

Ben size en iyisi "Dinle"yi dinleteyim...
Buyrun işte sazımız ve neyimizle de oluyormuş;
Batıyı taklit etmeden, "tereciye tere satmadan", müzik de yapılıyor, derece de alınıyor...


***
Deli'yle ilgili yorumlar şimdilik böyle. Bakalım yarışmaya kadar daha ne gibi görüşler ve görüş ayrılıkları basına yansıyacak? Hepsi Tambatumba.com'da...

17 Şubat 2008 Pazar

Bu şarkı Eurovision'da 'deli' gibi puan toplar!

53. Eurovision Şarkı Yarışması’nda Türkiye’yi temsil edecek Mor ve Ötesi grubunun ‘Deli’ adlı şarkısı dinleyenlerin beğenisini kazandı. Müzik dünyasının pek çok önemli ismi de gruba destek verdi. Bazı müzik otoriteleri “Şarkı kesinlikle ilk beşe girer” derken bazıları da “Grubun sahne performansı da önemli” dedi. İşte müzisyenlerin yorumuyla Deli şarkısı:

KALBİM ONLARLA-AŞKIN NUR YENGİ

Mor ve Ötesi grubunu çok beğeniyorum. Başarılar diliyorum, kalbim onlarla olacak. Yarışmada iyi bir derece alacaklarına da inanıyorum.

SÖZLERİNİ ÇOK BEĞENDİM-KAYAHAN

Mor ve Ötesi’ne başarılar diliyorum. İyi bir dereceyle döneceklerine eminim. Şarkının sözlerini de çok beğendim.

ŞOVUN NASIL OLACAĞI ÖNEMLİ - Cahit Berkay

TİPİK bir Mor ve Ötesi şarkısı. Çok beğendim. Fakat Eurovision artık görsel bir şov arenası. Nasıl bir sunum yapacaklarını çok merak ediyorum. Eurovision Türkiye’de milli bir mesele olarak görülüyor. Oysa centilmen bir şarkı yarışması. O nedenle Mor ve Ötesi’nin yarışacağını duyduğumda endişelendim. Bir popçu gitseydi daha iyi olurdu diye düşündüm. Çünkü kötü bir sonuçtan sonra bu başarılı gruba olumsuz tepkiler gelmesinden endişe ediyorum.

MELODİ SICAK AMA ZAYIF - Metin Özülkü

DELİ’NİN melodisi sıcak fakat zayıf. Bu şarkılar bir günde insanları cezbetmek zorunda olduğu için içerisinde can alıcı bir bölüm bulunmalı. Dinledikçe kulağa hoş geliyor, aranjmanı da çok güzel ama melodisi can alıcı değil. Deli, iyi bir performanla yarışmada ilk 4 ya da 5’e girer.

İYİ BİR DERECE ALIRLAR - S. CUMHUR ÖNAL

GRUP bu şarkıyla iyi bir derece elde eder. Ama performans çok iyi olmalı. Birincilik önemli değil. Unutulmasın ki yıllarca dillere destan olan Felicita adlı şarkı Eurovision’da ikinci olmuş, aynı yıl birinci olan şarkı unutulmuştu.

NAKARAT AKILDA KALICI - FUAT GÜNER

ŞARKIYI TRT’de dinledim ve beğendim. Sözler hoş, nakarat da akılda kalıcı. İlk 10’a kalmaları gerekiyor. Fakat Eurovision yarışması bu kadar önemsenmemeli. (AKŞAM)

16 Şubat 2008 Cumartesi

Eurovision şarkımız: D.E.L.İ.


53. Eurovision Şarkı Yarışması'nda ülkemizi temsil edecek olan şarkı, basın toplantısıyla kamuoyuna tanıtıldı. D.E.L.İ. adlı şarkı tümüyle rock tarzında ve bu yönüyle hem Mor ve Ötesi hem de Eurovision fanlarının beğenisini kazandı. Hürriyet'ten Ayşe Arman'ın sorularını yanıtlayan grup, alacakları sonuçla ilgilenmediklerini ve bunların teknik konular olduğunu söylerken, grubun solisti Harun Eurovision'la ilgili şöyle konuştu:

"İster kabul edin, ister etmeyin, Eurovision insanların ilgilendiği bir şey. Bakkal çırağından taksi şoförüne kadar. Kuzey Avrupa ülkelerinde, Balkanlar’da, eski Sovyetler Birliği’nde ve Türkiye’de ciddiye alınan bir şey. Evet Batı Avrupa Eurovision’la yatıp kalkmıyor, hatta biraz küçümsüyorlar ama n’apalım yani. Demin saydığım ülkeler, bu yarışmaya girerek kendilerini Avrupa kimliğinin bir parçası olarak ifade ediyorlar. Neresinden bakarsanız bakın, sadece bir yarışma değil, aynı zamanda dünyanın en eski ve en uzun soluklu televizyon programı. Geçen sene 106 milyon kişi canlı izlemiş. Bu sene daha da artacak. E bunun içinde yer almak heyecan verici ve eğlenceli."

Mor ve Ötesi - Deli
Dinlemek için tıklayın (mp3 stüdyo versiyon)>>





Hürriyet-Ayşe Arman röportajını okumak için tıklayın >>

14 Şubat 2008 Perşembe

Eurovision'a 'Deli' şarkı

53. Eurovision Şarkı Yarışması'nda Türkiye'yi temsil edecek "Mor ve Ötesi", TRT'ye sunduğu üç şarkı içinden beğendikleri "Deli"yi, 15 Şubat günü İstanbul TRT Tepebaşı Stüdyoları'nda tanıtacak.

Grup, saat 18:30'da düzenleyecekleri basın toplantısında şarkıyı canlı okuyacak. Bu arada mayıs ayında Sırbistan'ın başkenti Belgrad'da yapılacak olan 53'üncü Eurovision Şarkı Yarışması'nın kuraları çekildi. Bu yıl ilk kez iki gruplu bir eleme yapılacak. Türkiye 2'nci grupta yarışacak. 22 Mayıs'taki yarışmada Mor ve Ötesi grubu, yarı finalden finale çıkma mücadelesi verecek.

10 Şubat 2008 Pazar

Mor ve Ötesi'nden basına tepki!

Eurovision'da bu yıl ülkemizi temsil edecek olan Mor ve Ötesi grubu, kendileriyle ilgili basında çıkan haberleri resmi web sitesinde yayınladıkları bir açıklamayla yalanladı. Böylece Türkiye'de son yıllarda Eurovision'un popülaritesini kullanarak asılsız haberler yayınlayan büyük gazetelerin magazin servisleri de ilk kez temsil edecek sanatçı tarafından resmi bir açıklamayla yalanlandı. İşte o zehir zemberek açıklama:


Bu, şöyle bir iş!

07 Şubat 2008 Perşembe günü
Vatan Gazetesi’nde Ateş Çelik imzası ve “Bu nasıl iş?” başlığıyla yayınlanan haber vahim bilgi hataları içermektedir. Eurovision 2008 sürecinde mor ve ötesi’nin karşılaştığı ilk asparagas bu değilse de; kapsamı, içerdiği iddiaların boyutu ve barındırdığı çeşitlilik sebebiyle bu haber bir açıklamayı zorunlu kılmıştır. mor ve ötesi, Eurovision 2008 sürecinin ilk gününden beri Türkiye Radyo Televizyon Kurumu (TRT) ile son derece uyumlu ve verimli bir şekilde çalışmaktadır. Söz konusu haberde yer verilen gerçek dışı ifadeleri ve ilgili gerçekleri kamuoyuyla paylaşmak istiyoruz:

Yanlış 1: “TRT ‘İçinde Anadolu ezgileri olsun.’ deyip şarkının değiştirilmesini istedi.”
Doğrusu: TRT şarkının oluşturulma sürecine en ufak bir müdahalede bulunmadığı gibi; şarkının biçim ve içeriğine de hiçbir şekilde karışmamıştır.

Yanlış 2: “TRT’nin bu talebi grup üyelerini kızdırırken, müzik dünyasının da tepkisini çekti.”
Doğrusu: TRT’nin
böyle bir talebi olmadığı gibi taleple ilgili bir öfke de söz konusu değildir. Dolayısıyla, müzik dünyasının olmayan bir “müdahale”ye tepki vermesi de söz konusu değildir. Olan, bir öfke ya da bir müdahale varmış gibi bilgilendirilen bazı tanınmış müzisyenlerin yorumlarının, müzik dünyasının tepkisi olarak genelleştirilerek habere eklenmesidir.

Yanlış 3: “Grup, şarkının internete sızmaması için kayıtları gizli bir kasada saklıyor.”
Doğrusu: Grup, şarkının resmi lansmanından önce kamuoyuna sunulmasının doğru olmadığını düşünmekte ve şarkıyı uygun biçimde muhafaza etmektedir. Kayıtların kasada, veya orijinal ifadeyle “gizli bir kasada” saklanması söz konusu değildir. mor ve ötesi, medyanın halkı doğru bilgilendirmek gibi bir sorumluluğu olduğuna inanmaktadır.
Yukarıda konu edilen habere yer veren gazetenin de üyesi olduğu Basın Konseyi tarafından uluslararası gazetecilik uygulamaları esas alınarak hazırlanan Basın Meslek İlkeleri’nin 6. maddesine göre, “soruşturulması gazetecilik olanakları içinde bulunan haberler, soruşturulmaksızın veya doğruluğuna emin olunmaksızın
yayınlanamaz”. TRT ile mor ve ötesi’nin şu ana kadar uyum içinde yürüttüğü Eurovision 2008 süreciyle ilgili basında yer alan ve Basın Meslek İlkeleri’nin 6. maddesiyle çelişen diğer haberler aşağıdadır:

“Eurovision için
davullu zurnalı rock şarkısı”,
Bülent İpek, Sabah Gazetesi, 22.12.2007

“Grup içinde büyük tartışma yaşanmış”,
Akşam Gazetesi Siesta Eki,
23.12.2007

“Davullu Zurnalı Erovizyon”
Şebnem Özuzcan, Bugün
Gazetesi, 10.01.2008

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Mor ve Ötesi

***


Grubu kızdıran son haber de, geçtiğimiz hafta Vatan gazetesinde yayınlanmıştı:

TRT, Mor ve Ötesi'nin hazırladığı besteyi "İçinde Anadolu ezgileri olsun" deyip değiştirilmesini istedi.

Belgrad”ta yapılacak olan Eurovision şarkı yarışmasında ülkemizi temsil edecek olan Mor Ve Ötesi gurubu hazırladığı üç şarkıyı tamamladı, şarkıları T.R.T. yönetimine sunan gurup ilginç bir sürprizle karşılaştı.T.R.T. şarkının değiştirilmesi ve içine Anadolu ezgileri konulmasını istedi. Konu ile ilgili olarak şaşkınlık yaşayan Mor ve Ötesi gurubunun şarkıya değişiklik yapıp yapmayacağını zaman gösterecek. Öte yandan Vatan gazetesi değişik müzisyenlere konu hakkındaki yorumlarını sordu , cevaplar ise ilginç :

Metin Özülkü: Bari TRT bestelesin
Bir şarkıcı veya grup sürekli güzel parçalar yapabilir ama siparişin verildiği günden sonraki bir ay içinde güzel bir şey üretemeyebilir. Seçiçi kurulda kimler olduğunu bilemiyorum ama şarkıyı seçip "düzelt" demenin çok yanlış olduğunu düşünüyorum. Bunu diyebilecek adamın şarkıyı kendi yapması lazım.

Atilla Özdemiroğlu: Buna hakkı yok
Bana yaptığım şarkıyı değiştirecek kişinin bu işi benden daha iyi bilmesi gerekiyor. Bana bunu söyleyen kişinin müzik bilgisine bakarım. Doğru söylüyorsa tabii ki değiştiririm. Ama önce doğru olduğuna beni inandırması gerekiyor. TRT"ciler kimseye danışmıyor, kendileri çalıp kendileri oynuyor.

Ercan Saatçi: Ben değiştirmem
Yarışacak şarkıyı ben yapacak olsam değiştirilmesine razı olmam. Her sanatçı olaylara farklı bakar. Sanatçıları birbirinden ayıran bu farklılıklarıdır. Şarkı seçiçi kurul beğensin diye mi yoksa yarışsın diye mi yapılır. Önce bunu belirlemek lazım. O seçiçi kurula beğendirmek için yapılıyorsa yarışmada tepetaklak gideriz.