14 Mayıs 2008 Çarşamba

Kiev vs. Moskova???


Belgrad'daki Eurovision heyecanı dün sabah itibariye ilk provalarla birlikte baslamisti. Dün Türk ekibi de ilk provasını gerçekleştirdi. İşte muhabirimiz Taner Yarisli'nın Belgrad'dan izlenimleri:

***

Finlandiya:
Kabaca "baba" dedigimiz bir sarki lakin fince... Kabat (Cek Cumhuriyeti 2007) gibi bir husrana ugramayacaklarina adim gibi eminim ama yine de final sanslari zor!
Bu arada dun basin toplantisindan sonra, gecen yilin sunucu Jaana'yla sohbet sansim oldu. Jana, YLE'de Eurovision'u sunacak... Milko'da puanlari verecek mis.

Romanya:
Acikcasi burada fanlar tarafindan cok seviliyorlar ama ben hic sans tanimiyorum.

Rusya:
Ve buyuk heyecan... Dima sahne de... Plushenko eslik ediyor... arkasinda kemanci... Sarki benim sahsi favorim degil, ama evet, kabul ediyorum... Eurovision 2009, Moskova'ya cok -ama- cok (!!!) yakin!

Yunanistan:
"Seker kiz Candy" sahne de... Yunanlar bir heyecan yapiyor, bir telas, bir kosusturma... hani kendinizi onlara kaptirsaniz "vay be, seneye yine Atina'dayiz" sonucuna variyorsunuz... e hal boyle olunca da, kulak ve mantik devreye giriyor ve hemen kendinizi sirkeliyorsunuz!!! Kalomira'nin basin toplantisi cok eglenceliydi, cok sicak, cok cocuksu ve saf tavriyla, bir cok kisinin gozune girmeye basardi. Kesin finalist, Final'de de %1500 Top 10! Ama "winner" asla degil!

Izlanda:
Izlanda'nin performansi yuksek not aldi, burada zaten genel de cok begeniliyor ama finale kalamayacaklarini dusunuyorum.

Isvec:
"Favori" unvani artik mazi de kaldi. Kendi adima soyluyorum, artik birinciligi unutsun... en iyisi, siz de unutun!
Basin toplantisi cok guzeldi, evet, o bir STAR, evet, o buyuk bir ses AMA evet, sarkisi da vasat bir yil da birinciligi elde edemeyecek!

"aglatmayin"

Turkiye:
Hokkabazlar arka planda, ekrana cok iyi yansiyor... Mor ve Otesi muhtesem bir grup... Harun'un sesi herkesi alip goturuyor... Harun, mimigiyle neler soyledigini anlatmaya calisiyor...
Basin toplantisi cok eglenceliydi ve gunun en iyilerindendi. Grup uyelerin ingilizcesi cok iyi oldugu icin, cok rahat ve kendilerinden emin bir basin toplantisi izledik. Cok mutevaziler. Inanin, yollari acik olsun! Yari finali rahat gececegiz, finalde de Allah kerim!

are you ready?

Ukrayna:
Ukrayna'nin cok ciddi bir rakip olacagini biliyorduk, bu bir gercek ve basindan beri hep favorimizdi, ama Ukrayna'nin bu kadar rahat Rusya'yla kafa kafaya gidecegine ihtimal vermezdim!
Muhtesem bir koreografi...
Muhtesem bir canli performans...
Muhtesem bir kadin ve insanin icini kipir kipir eden bir sarki! Evet, Eurovision 2009'un bir diger adayi kuskusuz KIEV! Burada bizi heyecanlandiran olay ise, sanslarin %50 olmasi!!!
Basin toplantisindan sonra, Ani Lorak'in kocasiyla tanistim. Gidisatla ilgili bilgiler verdi ve birincilik umudunun cok yuksek oldugunu soyledi.

Arnavutluk:
Olta cok seker, cok "cocuk". Ama oyle bir sesi var ki, insanin saygi duymamasi elde degil. Final mi? Bilmiyorum...

Isvicre:
Paolo eger finale cikarsa (ki cok rahat cikacagini dusunuyorum), yarismayi cok iyi bir sonucla tamamlayacak. Cok rahat bir tavri var, kendinden emin... ne diyelim, sansi bol olsun! Aslinda Zurich 2009'u dusununce, mantiksiz gelmiyor.

Sonuc olarak 24 Mayis gecesi KIEV ve MOSKOVA'nin resmen iki horozun dovusu misali birbirleriyle kapisacaklarina hep birlikte tanik olacagiz.

Taner Yarışlı (Belgrad)