3 Mart 2008 Pazartesi

Fazıl Say İsviçre'de kudüm çaldırdırttı

Piyanist ve besteci Fazıl Say'ın 'Haremde Binbir Gece' adlı son eserinin İsviçre'deki dünya prömiyerinde 23 yaşındaki sanatçı Aykut Köselerli Avurpa'ya yüz yıllık Türk çalgılarını dinletti. Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü'nde perküsyon sanatçısı olarak görev yapan Köselerli, eserde ünlü kemancı Patricia Kopatchinskaja'ya kudüm, bendir ve darbukasıyla eşlik etti. Performansıyla sanatseverlerden büyük alkış alan genç sanatçı şöyle konuştu: "Yaşıtlarım oyuncaklarıyla oynarken, ben vurmalı çalgılarla oynardım. Darbukayı elime ilk aldığımda 2 yaşındaydım. Üniversite yıllarımda Fazıl Say ile tanıştım. Kendisi bu eserde kudümün büyülü tınısını ön plana çıkarmak istedi. Seyirci ve İsviçre'deki orkestra üyeleri de kudümün sesinden çok etkilendi."