17 Temmuz 2008 Perşembe

Piyasadaki şarkıların çemkiren bir havası var

Eylül ayında club ve R&B türünde bir albüm çıkarmaya hazırlanan Sibel Tüzün, son dönemde popüler olan şarkıları beğenmediğini söyledi: "Dinleyici olarak beni rahatsız eden şey, şarkıların sıcak olmaması ve çemkiren bir hava yansıtması. Dolayısıyla ben de o tip şarkılar söylemiyorum." Hürriyet'in sorularını yanıtlayan Tüzün, yeni imjaıyla ilgili sorulara şöyle yanıt verdi: "Hem müzik tarzı hem imaj, ikisi de paralel gidiyor. Sadece imajı değil müziği de değiştiriyoruz. Ben hep aynı şeyi yapmaktan çok sıkılıyorum. Herşeyden önce çalıştığım insanlar farklı. Son çıkan albümlerimin hepsinde kendi söz müziğim ağırlıklı olurdu, bu sefer kendimden birşey koymadım. Sadece yorumcu olarak varım işin içinde. "Aç telefonu" ilk çıkan şarkımız Tony Cottura’dan geldi. Tony Avrupa’da ve Amerika’da çok tanınan bir besteci. Aynı zamanda çok sayıda Altın Plak almış biri. Türkiye’de "Summer Jam" şarkısı bir ara çok popüler olmuştu."
"Ben 7 yaşından beri şarkı söylüyorum ve hayatıma o kadar çok müzik tarzı girip çıktı ki... Lisedeyken rock konserlerine katılıp besteler yapardım sonra opera eğitimi aldım. Aynı renkliliği profesyonel hayatımda da istiyorum. Bütün kariyer planlamalarında "Tarzın oturduysa, o tarzda devam et" denir, ben işin yaratıcı kısmında buna çok katılmıyorum. Yani o istikrar bence kendini tekrarlamayı gerektiren birşey. Halbuki bir sürü şeyden besleniyorsun özellikle müzikte beslenebileceğin şeyler sonsuz. Yeni tanıştığın bir enstrümandan, çıkan bir sesten etkilenirsin ve bu senin üretimini tetikler. Ben kendimi sahnede serbest bırakmayı tercih ediyorum. Şimdi aynı şekilde bu prodüksiyonun içinde de böyle oldu. Neye yakınlık hissediyorsam dinleyici de onu algılayacaktır, o yakınlık onlara da geçecektir."