17 Şubat 2008 Pazar

Bu şarkı Eurovision'da 'deli' gibi puan toplar!

53. Eurovision Şarkı Yarışması’nda Türkiye’yi temsil edecek Mor ve Ötesi grubunun ‘Deli’ adlı şarkısı dinleyenlerin beğenisini kazandı. Müzik dünyasının pek çok önemli ismi de gruba destek verdi. Bazı müzik otoriteleri “Şarkı kesinlikle ilk beşe girer” derken bazıları da “Grubun sahne performansı da önemli” dedi. İşte müzisyenlerin yorumuyla Deli şarkısı:

KALBİM ONLARLA-AŞKIN NUR YENGİ

Mor ve Ötesi grubunu çok beğeniyorum. Başarılar diliyorum, kalbim onlarla olacak. Yarışmada iyi bir derece alacaklarına da inanıyorum.

SÖZLERİNİ ÇOK BEĞENDİM-KAYAHAN

Mor ve Ötesi’ne başarılar diliyorum. İyi bir dereceyle döneceklerine eminim. Şarkının sözlerini de çok beğendim.

ŞOVUN NASIL OLACAĞI ÖNEMLİ - Cahit Berkay

TİPİK bir Mor ve Ötesi şarkısı. Çok beğendim. Fakat Eurovision artık görsel bir şov arenası. Nasıl bir sunum yapacaklarını çok merak ediyorum. Eurovision Türkiye’de milli bir mesele olarak görülüyor. Oysa centilmen bir şarkı yarışması. O nedenle Mor ve Ötesi’nin yarışacağını duyduğumda endişelendim. Bir popçu gitseydi daha iyi olurdu diye düşündüm. Çünkü kötü bir sonuçtan sonra bu başarılı gruba olumsuz tepkiler gelmesinden endişe ediyorum.

MELODİ SICAK AMA ZAYIF - Metin Özülkü

DELİ’NİN melodisi sıcak fakat zayıf. Bu şarkılar bir günde insanları cezbetmek zorunda olduğu için içerisinde can alıcı bir bölüm bulunmalı. Dinledikçe kulağa hoş geliyor, aranjmanı da çok güzel ama melodisi can alıcı değil. Deli, iyi bir performanla yarışmada ilk 4 ya da 5’e girer.

İYİ BİR DERECE ALIRLAR - S. CUMHUR ÖNAL

GRUP bu şarkıyla iyi bir derece elde eder. Ama performans çok iyi olmalı. Birincilik önemli değil. Unutulmasın ki yıllarca dillere destan olan Felicita adlı şarkı Eurovision’da ikinci olmuş, aynı yıl birinci olan şarkı unutulmuştu.

NAKARAT AKILDA KALICI - FUAT GÜNER

ŞARKIYI TRT’de dinledim ve beğendim. Sözler hoş, nakarat da akılda kalıcı. İlk 10’a kalmaları gerekiyor. Fakat Eurovision yarışması bu kadar önemsenmemeli. (AKŞAM)