1 Nisan 2008 Salı

70'li yıllarda idamımı isteyenler bile oldu

MTV Türkiye'de hazırlanan 'beniMTV'm programına konuk olan Orhan Gencebay kendisiyle ilgili bilinmeyenlerini anlattı. Yarın yayınlanacak programda Gencebay, 70'li yıllarda idamının istendiğini ve onur kırıcı davranışlara maruz kaldığını açıkladı.

* Popstar Alaturka dışında neler yapıyorsunuz bu aralar?
Maxi Single hazırlığı içerisindeyim. 5 şarkı 1 tane de enstrümantal var. Ayrıca bir kitap yazmaya başladım. Müzikte neler yapmak istedim ve bunu yapmak isterken de başıma neler geldiğini anlatacağız kitapta.

İşte o röportaj >>>

BÜLENT ESPRİ YAPIYOR

* Programda Bülent Ersoy size sürekli takılıyor...
Bülent Ersoy benim 38 yıllık arkadaşım. Abi-kardeş gibiyiz. O bazen kendine göre espriler yapıyor. Olabilir. Neticede birbirimizi rahatsız ettiğimiz bir durum yok.

* Arabesk çok mu kötüydü de TRT'de yıllarca yasaklandı?
TRT'nin ilkeleri vardı ve bu ilkeler tartışılmalıydı. TRT koruyuculuğa yönelmişti. Yeni olan bir bulguyu kolay kolay bünyesine alamıyordu. İlla kendi bünyesine almak istediği olgu daha evvelki yapılara benzemek durumundaydı. Böyle bir kavga 25-30 yıl sürdü. Bunu çok çektim ben. O karara boyun eğmeyen tek bendim. Ben 'sanat özgür olmalı' diyordum. Düşünce ve sanata gem vurulursa gelişme olmaz ki. Sonunda haklı çıktım. TRT de zamanla değişti.

* Rap müziğinde küfür var. Dinler misiniz?
Evet, dinlerim. Rap bir protest müziktir. Bir ritmin üzerinde belli kategoride belli konuları protesto eder. Anarşist görüşle ifade eder. Anarşizm yanlış anlaşılmıştır. Anarşi olumsuzluğa tepkidir...

* Şarkılarınızı rap'e yakın görüyor musunuz?
'Batsın Bu Dünya' protest. Bu rock yapısına dayanır. Rock kural tanımazlık değil, özgürlük demektir. Ben Türk rock'ı yapıyorum diyebilirim.

TRT'DE YASAKLIYDIM


* Size köstek olan birileri oldu mu hiç?
TRT'nin ilkeleriyle ters düşmüştük ve ben resmi bir yasaklıydım. Yalnız yasaklama değil, rencide edici davranışlar, onur kırıcı laflara maruz kaldık hep. 'Bir Teselli Ver' şarkısını yaptığım sıralarda TRT'de beni anlatıyorlar; "Dışarıda yapılan yoz müzikler" deniyor... Hatta 1970'li yıllarda benim idamımı isteyen bile olmuştu. Onlara göre Türk müziğini bozmuş olarak görünüyordum. Ben hiçbir müzik türünü dejenere etmedim. Ben kendi müziğimi yaptım.

* Devlet sanatçısı unvanı kaldırılıyor. Sizin görüşünüz nedir?
Devlet sanatçılığı unvanının kimseye verilmesinin taraftarı değilim. Kaldırılmalı bence de.