8 Nisan 2008 Salı

Tuğba Ekinci: "Condom’un ne olduğunu köydekilere anlatacağım"

Tuğba Ekinci, yeni albümü "Condom"la nüfus planlamasına dikkat çektiğini söyledi. 'Mesaj kaygılı' şarkısının çok sevileceğini söyleyen Tuğba Ekinci Ekinci,"Bu çok sosyal içerikli bir albüm oldu. Çıkış şarkım aile planlamasına dikkat çekiyor. Şimdiden birkaç fuarda bilgilendirme amaçlı görevlendirildim. Bize bu zamana kadar comdom'un yani prezervatifin sadece çocuk sahibi olmamak için kullanıldığı öğretildi. Halbuki bu cinsel yolla bulaşan hastalıklardan en etkin korunma yöntemi" diyor.

"O Şimdi Asker" şarkısıyla çıkış yapan Tuğba Ekinci, yeni albümüyle de adından çok söz ettirecek gibi görünüyor. Albümün adı "Condom" yani prezervatif... Bu aynı zamanda Ekinci’nin çıkış şarkısının adı ve daha sözleri bile duyulmadan büyük yankı uyandırdı. Ekinci, nüfus planlamasına dikkat çekme amacı taşıyan bu ’mesaj kaygılı’ şarkıyı ve yeni albümünü Kelebek’e anlattı. İşte Kelebek'ten Tuğba Ekinci röportajı ve o şarkı >>

Condom’un ne olduğunu köydekilere anlatacağım Tuğba Ekinci, yeni albümü "Condom"la nüfus planlamasına dikkat çektiğini söyledi.

'Mesaj kaygılı' şarkısının çok sevileceğini söyleyen Tuğba Ekinci Ekinci,"Bu çok sosyal içerikli bir albüm oldu. Çıkış şarkım aile planlamasına dikkat çekiyor. Şimdiden birkaç fuarda bilgilendirme amaçlı görevlendirildim. Bize bu zamana kadar comdom'un yani prezervatifin sadece çocuk sahibi olmamak için kullanıldığı öğretildi. Halbuki bu cinsel yolla bulaşan hastalıklardan en etkin korunma yöntemi" diyor.
"O Şimdi Asker" şarkısıyla çıkış yapan Tuğba Ekinci, yeni albümüyle de adından çok söz ettirecek gibi görünüyor.

Albümün adı "Condom" yani prezervatif... Bu aynı zamanda Ekinci’nin çıkış şarkısının adı ve daha sözleri bile duyulmadan büyük yankı uyandırdı. Ekinci, nüfus planlamasına dikkat çekme amacı taşıyan bu ’mesaj kaygılı’ şarkıyı ve yeni albümünü Kelebek’e anlattı.

Yeni albümünüz hayırlı olsun... Yine herkesi şaşırtacak gibi görünüyorsunuz.

- Teşekkürler. Bu çok sosyal içerikli bir albüm oldu. Çıkış şarkım aile planlamasına dikkat çekiyor. Şimdiden birkaç fuarda bilgilendirme amaçlı görevlendirildim. Bize bu zamana kadar comdom’un yani prezervatifin sadece çocuk sahibi olmamak için kullanıldığı öğretildi. Halbuki bu cinsel yolla bulaşan hastalıklardan en etkin korunma yöntemi. Gerçi alkolün ve eğlencenin dozu kaçınca, insanlar için comdom’un önemi pek kalmıyor sanırım.

Aile planlamasına da el attım diyorsunuz yani...

- Ben herkesin bakabileceği kadar çocuk sahibi olması taraftarıyım. Oysa birçok kadın, bu çağda hálá korunma yöntemlerini bilmiyor. Eğer bu şarkı köylere kadar giderse, condom kelimesinin de ne anlama geleceğini öğrenirler.

Daha önce bu şarkının bazı engellere takıldığını söylemiştiniz... Nasıl aştınız o engelleri?

- Engellere takılmadı, ama ben sponsorum olan Eros firmasının sahibi ile birlikte önce gidip de RTÜK’e danışmayı görev bildim.

Peki ailenizin bu proje hakkındaki düşünceleri neler?

/_np/3109/5313109.jpg- Bir sağlık konusunu ele aldığım için ailem çok mutlu. Bu projenin başından itibaren hep yanımdalardı. Zaten annem hemşiredir, sağlık konusunda bilgili ve duyarlıdır. Tabii önceleri benimle alay etti, ama sonra hoşuna gitti.

Albüm satışları ve popülarite anlamında çok mu hırslı ve gözü karasınız?

- Gözü karalık değil ama ben müzik yolculuğumda karşılaşacağım herhangi bir aksiliği bayrak inişi olarak görürüm. Bundan dolayı sürekli bayrağımı dik tutuyor ve sallıyorum. Bu benim için zor da olmuyor. Benim kapasitemde olmayanlar, tek albümde silinip giderken, ben öyle bir sorun yaşamıyorum.

Tuğba Ekinci nasıl bir kadındır?

- Öncelikle şunu söyleyebilirim: Kendi işini kendi gören bir kadın... Kimseden yardım istemem. Ama müzik dünyasında durum farklı tabii... Ekip çok önemli ve ekipsiz hiçbir şey olmuyor. Bu gerçekle de "Condom" albümümü hazırlarken yüzleştim. Yetenek ve para her şey demek değil. Ben ekibimin sayesinde bu albümde büyüdüm. Müziğin önceden üç harfini biliyorsam, şimdi beş harfini biliyorum.

Kaprislerinizin sizi zor durumda bıraktığı zamanlar oldu mu?

-Yalnızca uğruna çok emek verdiğim bir insanın beni yanıltması kapris yapmama neden olur. Onun dışında, işimle ilgili hiç kimseye kapris yapmadım ben...

Sizi müzik dünyasındaki diğer isimlerden ayıran özelliğiniz ne?

- Polemiksiz albüm tanıtan kimse yok. Benim gibi hem şarkı söyleyip hem dans eden kimseyi de göremiyorum. Benim sahnede onlardan daha iyi olduğum gerçek. Bu özellik Hülya Avşar’da da vardır.

Son olarak...

-En son söylemek istediğim şu: Ben bu haltı yedikten sonra acaba başka ne yapabilirim düşüncesindeyim. Madonna’nın Londra konseri gibi bir şey oldu. "Condom"dan sonra ne yaparım? Onu nasıl geçebilirim? Sanırım bir süre ara vermek lazım. Çünkü müziğin nereye gittiği belli değil.

Demet ve Gülben’in assolistlik takıntıları var

İleriye yönelik planlarınız neler?

- Açıkçası bazen öyle konserlere denk geliyorum ki, "Keşke burada çıkmasaydım, beş kuruşsuz kalsam daha iyiydi" diyorum. Çok sistemsiz çalışıyorlar. Türkiye’de turne sanatçısı olmak, sanatçıya yarıyor. Sanatçıların festivallere çıkması ise halkın işine geliyor. O yüzden birçok sanatçının turne çalışması yapmamasına şaşırıyorum. Örnekse, Demet Akalın... Son albümü, Kenan Doğulu ve Serdar Ortaç’ınkiler kadar sattı. İyi bir albüm sanatçısı kendisi... Aynı şey Gülben Ergen için de geçerli. Bunlar assolistlik takıntıları yüzünden, nasıl sistemli şarkıcı olunacağını bilmiyorlar ne yazık ki. Benim tercihim az görünüp çok iş yapmak. Onlardaki geçmiş bende olsa, Türkiye’deki en büyük turne sanatçısı olurdum.

Siz hiç assolistlik hayalleri kurmadınız mı yani?

- Hayır. Assolist dediğin, Türkiye’nin kültürünü temsil eden müziği bilmek zorundadır. Tamamen yaylı çalgılar eşliğinde, mikrofonsuz olarak bütün şarkıları okuyabilmeli, müşteriye kaprissiz ziyafet sunabilmilidir. Bu anlamda assolistliğe günümüzden Bülent Ersoy, Muazzez Ersoy, Seda Sayan, Sibel Can ve Ebru Gündeş’i örnek verebilirim. Onların ardından birileri gelir mi gelmez mi bilinmez...

Geçmişi olmayanın geleceği de olamaz

Bir dönem, eski eşiniz Fatih Bey’le çok gündemdeydiniz... Boşandığınız halde birbirinizin yanından ayrılmıyordunuz.

- Geçmişi olmayan birinin geleceği de olmaz. Fatih Bey benim 10 yıllık hayat arkadaşımdı. 16 yaşımdayken tanıştığım, 20 yaşımda babamdan zorla izin alarak evlendiğim ve 25’imde ayrıldığım insan. O da benim geçmişim oluyor. Ayrılma sebebimiz benim artık farklı bir işle ilgili olmam ve ona vakit ayıramamamdı. Şimdi dostuz.


İşte Tuğba Ekinci ve şarkısı Kondom:
http://www.youtube.com/watch?v=ruTN9Hy8c3o&feature=related