25 Nisan 2008 Cuma

Fazıl Say Madrid'i büyüledi

Fazıl Say, İspanya'nın başkenti Madrid'deki Ulusal Konser Salonu'nda konser verdi. Kolundaki sakatlık yüzünden bu yıl 3 kez Madrid konserini iptal etmek zorunda kalan Say, Türkiye'nin Madrid Büyükelçisi Ender Arat ve eşi Ayşe Arat'ın da aralarında bulunduğu kalabalık bir seyirci topluluğunun izlediği konserde, Johann Sebastian Bach ile Ferrucio Bussoni'nin "Chacona", Ludwig Van Beethoven'ın "Appassionata" ve Franz Liszt "Sonata en Si menor" adlı eserlerini çaldı. Fazıl Say, konserden önce yaptığı açıklamada, Afife Jale Tiyatro Ödüllerinde Genco Erkal ile Dostlar Tiyatrosunun "Sivas 93" adlı oyunla değer bulunduğu mansiyon ödülünü reddetmesi, kendisinin de müzik dalındaki adaylığını geri çekmesine ilişkin olarak şunları söyledi: "Genco'nun tavrını haklı buldum, bu mansiyonu almayı kabul etmemesi normal. Ekip bunu protesto ederken, benim aday olmam olmazdı. Ben de adaylığımı geri çektim."

Madımak olaylarını anlatan "Sivas 93" adlı oyunun "müthiş ve çarpıcı bir eser" olduğunu vurgulayan Say, mansiyon ödülünün gençleri ya da yeni ortaya çıkanları teşvik için verildiğini, Genco Erkal'ın ise "efsanevi bir sanatçı olduğunu" söyledi. Fazıl Say, bir soru üzerine de, "Türkiye'de içinde bulunduğumuz koşullar her insanı etkiliyor. Siyaset gelip bizi yakalıyor, biz siyasete gitmiyoruz. Çünkü yaşam standartlarımızla ilgili soru işaretleri gündeme geliyor. O yüzden ben de bazı söylemek istediklerimi söylüyorum, gerekirse daha da söyleriz. Ama şu anda Türkiye'de bir uzlaşma ortamı var gibi görünüyor" ifadesini kullandı.