13 Ocak 2008 Pazar

Doğukan Manço'yla "Biçilmiş Kaftan"

ABD'de şu sıralar yeni bir Türk radyosunun adı sıkça duyulmaya başlandı. Türkçe şarkıları okyanus ötesine, Florida'daki Türklere ulaştıran bu radyo: Florida Türk Radyosu (FTR). Geçtiğimiz yılın Temmuz ayında Florida eyaleti Miami bölgesinde kurulan radyo 98.5 frekansından yayın yapıyor ve floridaturkradyosu.com internet adresinden sesini tüm dünyaya duyuruyor.

Doğukan Manço röportajımız için tıklayın >>>


Sevi ile 'Keyifli Saatler', Erdal Çelik'le 'Erdal Ruhunuzda', Barbaros Yüksel'le 'Haberler', Oğuz Demir'in 'Ceza Sahası', Emel'le 'Astroloji', Zafer Öğer 'Spor saati', Belma Tatlıbal'la 'Estetiğin Sırları' ve 'Huriş'in İğnesi' gibi programların yanısıra, FloridaTürk'ten dinleyiciye ulaşan bir de tanıdık isim var: Doğukan Manço.... 'Biçilmiş Kaftan' adlı programıyla taşıdığı soyadının büyüklüğünün bilinciyle birlikte her Pazar mikrofon başına geçen Manço, Olcay Tanberken'in sorularını yanıtladı:

- Doğukan Manço'nun radyoculuk macerası nasıl başladı? Geçici bir heves olarak mı bakıyorsun bu işe, yoksa ileriye dönük ciddi planların var mı?

97 yılında Galatasaray lisesi orta son sınıf öğrencisiyken rahmetli babam birgün bana yeni açılan Marmara Radyo Tv Gazetecilik Anadolu Teknik Lisesi'nden söz etmişti. Henüz 2. senesi olan bu okula girmemdeki en büyük amacım ileride babam Barış Manço ile aynı sektörde beraber çalışmaktı. Kader farklı değerlendirdi ve ben son sınıfa kadar Marmara Lisesi'nde kalıp ufku genişletmek üzere yurtdışına çıktım. Marmara'da okuduğum süreç içerisinde radyoculuk üzerine eğitim aldım ve 1999 yılında Kiss FM'de staj yapmaya başladım. Bir hayli keyif aldığım bu işe yurt dışına çıkarak henüz başında son vermiştim. Aradan 7 sene geçti ve burada tanıdığım birkaç kişinin böyle bir projesi olduğunu oğrendim. Henüz yeni açılmış radyonun ucundan tutarak kurucuları arasında yer aldım. İşte benim radyo dünyasındaki kısa öyküm.

- Bildiğimiz kadarıyla Amerika'da Makina Mühendisliği eğitimi alıyorsun. Okul hayatı nasıl gidiyor, kariyerinle ilgili düşüncelerin neler?
Doğru, Amerika'ya Makina Mühendisliği okumak üzere geldim. Mekanik ve otomotive çok büyük bir ilgim var. Makine mühendisliğini değerlendirmemin en büyük amacı ise, babam ile ilgili kurduğum hayallerimin yıkılması uzerine sevdiğim bir uğraş üzerine yoğunlaşıp bunu mesleğe çevirmekti. Ancak kısa süreç içerisinde hobilerim ile mesleğim arasındaki ince çizgiyi farkederek bölümü mimarlık olarak değiştirdim ve son senenin son bölümü bitmek üzere.. Kariyerle ilgili sorunuza gelince, okuduğum bölümü kariyere cevirmeyi düşünmüyorum!

- Radyo programın "Biçilmiş Kaftan"ın biraz içeriğinden bahseder misin?

Şu anda yapmak üzere olduğum radyo programım daha çok genç kitleye hitap ediyor. İster istemez taşıdığım büyük soyadı ve aile terbiyesi gereğince fazla laubali olmadan genç kitleye espri dolu, sosyal mesajlar iceren, gerektiğinde güncel, gerektiğinde tarihi bilgiler veren şen şakrak bir program hazırlamaktayım. Ara sıra canlı konuk, kimi zaman da telefon bağlantıları alarak aşağı yukarı 2 saatlik türkce pop ve rock yayın yapıyorum. Yayın saatim her Pazar ABD saatiyle 11-14 arası.

- FloridaTürk Radyosu'ndan bahsetmek gerekirse, dinleyici kitlesini kimler oluşturuyor? Senin dışında Erdal Çelik gibi isimlere de rastlıyoruz bu radyoda. Radyonun yayın akışı ve şarkı türleri nasıl?
Her çesit müzik tarzına yer vermeye çalışıyoruz, her türde istek şarkı gelebiliyor. Bir de sadece ABD'de değil, Türkiye dahil dünyada 29 ülkeden dinleniyoruz.
- Çok sevdiğimiz Barış Manço, eminim bir yerlerden oğullarını izliyor ve onlarla gurur duyuyordur. Ona bir şarkı armağan etmek isteseydin, bu hangisi olurdu?

Programımın en büyük özelliği, Barış Manço ile açılıp Barış Manço ile kapanması. Ben isterdim ki her nekadar o beni dinliyor olsa da ben onun beni gördüğünü, dinlediğini görmek isterdim. Gönul ister ki bütün güzel şarkıları ona göndereyim. Herhalde bu soruyu okuyan bir dinleyici somut bir cevap isteyecektir, bu yüzden "Özledim seni" adlı parçayı armağan ettiğimi söyleyebilirim ama benim icimde çok başka fırtınalar kopuyor...




***
Tamba Tumba ve Radyo Mega ailesi olarak FloridaTürk Radyosu'na ve Doğukan Manço'yla birlikte tüm programcılarına başarılar diliyoruz.

(Röportaj: Olcay Tanberken ©tambatumba.com)