4 Ocak 2008 Cuma

VJ Bülent'ten Zerrin Özer'li, Yıldız Tilbe'li albüm...

VJ Bülent olarak tanınan Bülent Çarıkçı albüm çıkarmaya hazırlanıyor. "Kalbinde Hayat Buldum" isimli albümünün 17 Ocak'ta çıkacağını söyleyen Bülent, "Albümde Zerrin Özer, Fatih Ürek, Yıldız Tilbe, Murat Başaran gibi çok değişik isimler var. Lara ile düet yaptık. Habil Ceylan, Murat Güneş ile çalıştık. Albümde birçok ismin emeği var" diyor. İşte Hürriyet'ten Servet Yılmaz'ın röportajı...

Radyo Tatlıses’te DJ’liğe başlayan VJ Bülent dört bir yandan çalışmaya devam ediyor. Kaybolup giden şöhretlerden olmamak için her işi gocunmadan yaptığını ve yakında albüm çıkaracağını belirten VJ Bülent, pavyonlarda şarkı söylediğini açıkladı.

Daha önce hiç radyoda DJ’lik yapmış mıydınız?
- 13 yıldır VJ’lik yapıyorum bu ilk DJ’lik denemem.

Genelde VJ’liğe DJ’likten geçilir. Sizde ise tam tersi olmuş.
- Aynen öyle... Sadettin Saran olmasaydı DJ’lik yapmak aklımın ucundan geçmezdi.

Teklif Sadettin Saran’dan mı geldi?
- Evet... Eskiden PowerTürk’ün müdürü olan Atilla Şen, Radyo Tatlıses’e geçti. Onunla daha önceden tanışıyorduk, o da hızlandırmış oldu bu tanışmayı.

Ve teklifi hemen kabul ettiniz.
- Evet, çok sıcak baktım bu teklife. Radyoda çok iyi DJ arkadaşlar var. Çokemel’i sunan Emel var mesela. DJ’liği kıvırmak için önce Saran Holding bünyesinde olan Radyo Pink’te iki ay boyunca program yaptım. Daha sonra da Radyo Tatlıses’e geçtim. Ama buraya hemen ısınamadım. Çünkü burası bilgisayarlarla işleyen bir yer ve diğer radyolardan çok farklı bir sisteme sahip. Bir de buna benim bilgisayar özürlü bir insan olmam eklenince ilk başlarda bayağı zorlandım. Çünkü ben bilgisayarı açıp kapamayı bile bilmem. Burada üç ekranı birden idare etmem gerekiyordu ama öğrendim. Ezberim kuvvetli, oradan kurtardım.

Mail adresiniz yok mu?
- Yok. Arkadaşlarımdan rica ediyorum onlar yolluyorlar benim için.

Neden bilgisayara bu kadar uzaksınız, karmaşık mı geliyor?
- Hayır, karmaşık gelmiyor ama istemiyorum bilgisayarla uğraşmayı. Çünkü zamanım yok. Bir kere bir sürü sevgilim var ve üç-dört işte birden çalışıyorum. Aynı zamanda albüm hazırlıklarına başladım. Gece gündüz stüdyodayım, klip çekeceğim. Gerçekten hiç vaktim yok.


Bilgisayar sizin için hayatı kolaylaştıran bir şey değil o zaman...
- Evet. Çünkü bilgisayar bambaşka bir dehliz. Girdiniz mi çıkamıyorsunuz. Ben meraklı bir insanım. Sürekli mail gelmiş mi diye kontrol etmek isterim. Bir de gelen mail’lere cevap veririm. Facebook gibi sitelere girsem de insanlara, VJ Bülent olduğuma inandırmak için uğraşmam gerekir. Böyle bir çabanın içine girmek istemiyorum. Ben kimseye yüz yüze görüşmediğim sürece güvenemem. Biraz paranoyağım bu yüzden de uzak duruyorum bilgisayarlardan.

Sadettin Saran nasıl bir patron?
- Sadettin Bey çalışanlarını çok düşünen birisi. Mesela boş vakitlerde dışarı gitmek, çay, kahve içmek yerine ücretsiz dev bir spor salonu yaptırmış buraya. 24 saat açık ve ücretsiz kullanabiliyorsunuz. Burada çalışmak çok güzel.

Biraz albüm çalışmanızdan bahseder misiniz?
- Albümün ismi "Kalbinde Hayat Buldum". Bir aksilik olmazsa 17 Ocak’ta piyasaya çıkacak. Hem vokallerde, hem de şarkılarda çok değerli müzisyenler ve ünlü isimlerle çalıştım.

Kimler var? Ferhat Göçer var mı mesela?
- Bir tek o yok. Ama çok iyi bir insan Ferhat Göçer. Hatta Demet Akalın ve Ferhat Göçer "Eğer bir şeye ihtiyacın varsa lütfen söyle" dediler. Bunu bana 40 yıllık arkadaşlarım söylemedi! O yüzden manevi destekleri bile yeter. Albümde Zerrin Özer, Fatih Ürek, Yıldız Tilbe, Murat Başaran gibi ünlü isimler var. Lara ile düet yaptık. Habil Ceylan, Murat Güneş ile çalıştık. Albüme herkesin çok emeği geçti.

TELEVİZYONDAN BÜYÜK PARALAR KAZANAMADIM


Pop albüm mü olacak?
- Etnik pop. Eğlence albümü bekleyin benden.

Çıkış şarkınız ne?
- Çıkışı "Beni Küçük Görene Bakın Zurna" ile yapacağım.

Dehşet bir isim olmuş!
- Yıldız Tilbe şarkılarına benziyor. Eğlenceli bir şarkı. Kimselerle kendimi mukayese etmiyorum çünkü onlar zaten kendilerini şarkıcı olarak tanıtmış olan insanlar. Ben VJ’likten şarkıcılığa geçeceğim.

Ne zamandan beri şarkı söylüyorsunuz?
- Beş yıldır en varoşundan en kalitelisine kadar pavyonlarda, barlarda, kulüplerde, her yerde çalıştım.

Nasıl bir yerdi en varoşu?
- Mardin’de bir pavyonda çalıştım. İçki masalarına gidip "Bas bas paraları Leyla’ya" diye şarkılar söyledim. Çünkü para kazanmam gerekiyordu. Bu işlerden çok paralar kazanmış değilim ve bu beni rahatsız ediyor. Yani bir tarafımı sıkmazsam olmaz bu işler. Radyoyla, televizyonla olacak bir iş değil bu.

Ama 13 yıldır sektörün içindesiniz. Hatta Kral TV el değiştirdi ama siz değişmediniz, demirbaş gibi oldunuz. Nasıl para kazanamazsınız?
- Simitçi de, taksici de, hayat kadını da beni tanıyor. Şöhretliyim ama televizyondan hiçbir zaman büyük paralar kazanmadım.


Bu şekilde tanınırken, para kazanamadan içinde bulunduğunuz hayatı sürdürmek zor değil mi?
- Evet, kimsenin kapısında yatmamak ya da Seda Sayan'ın programına çıkıp "İşsizim, parasızım" dememek için pavyonda çalıştım. Hayat kadınları kons yaparken şarkı bile söyledim. Ama kimseye muhtaç değilim. Kendime dubleks bir ev ve araba aldım. Gecede 50 YTL ufak gibi görünüyor ama 30 gece çıkıp 1500 YTL kazanabiliyorsun. Ben şarkı söylerken adamlar bıyığını burktu, kadınlar eteğini açtı ama ertesi gün kazandığım o 50 YTL ile doğalgaz faturamı ödedim.


Yani tek başınıza savaştınız...

- Kimseye sırtımı dayamak istemiyorum bu yüzden çalışıyorum. Ama hayat da akıp geçiyor. 22 yaşında barlara çıkıp içkimi içerken, flörtlerimle kıkırdarken "Ha ha bu adama bak 35 yaşına gelmiş" diyordum. Şimdi ben 35 oldum. Bu yüzden bir daha bu enerjimi bulamayacağım için albüm işini hızlandırdım. "Onunla bununla yat kalk", bizim piyasa da çok var. O sana hediye alsın, bu sana başka bir şeyi garanti etsin. Şu anda varlıkları olan birçok şarkıcı, VJ ve DJ’lerin neler yaptığını biliyorum. Kitap yazacak kadar sır biliyorum.

Yani topuğundan vurulacaklar listesindesiniz.
- Aynen öyle. Çok iğrenç insanlar var. Biriyle diyalog kurduğumda direk "Ya senin etrafında bol karı kız vardır" gibi muhabbetlere giriyorlar. Satıcı mıyım ben, nasıl böyle düşünürler?

Zaten böyle bir iş yapsanız kolay yoldan para kazanırdınız.
- Evet, zamanında bu işlere bulaşmış ama şu anda TV’de gecede 10 bin YTL kazanan insanlar var.

Albüm çıkınca şarkıcılık, DJ’lik ve VJ’lik nasıl bir arada gidecek? Devam edecek misiniz hepsine?
- Evet, devam edeceğim. Şu anda hafta sonları saat 18.00-22.00 arası program yapıyorum. Bu süre haftanın beş gününe de çıkabilir.


(HÜRRİYET)