23 Şubat 2008 Cumartesi

Hafize Ana / Nurcan Eren

25 yıldır şarkıcılık yapan ve altı yıldır da Sezen Aksu'nun vokalisti olan Nurcan Eren, "Kavak Yelleri"yle tanındı. Halk onu "Kavak Yelleri" dizisinin Hafize Anne'si olarak tanıdı, oysa Nurcan Eren tam altı yıldır Sezen Aksu’ya vokalistlik yapan bir şarkıcı... 25 yıldır Türk sanat müziğinden popa kadar geniş bir yelpazede şarkı söyleyen Eren, oyunculuğunun şarkıcılığının önüne geçmesinden pek de hoşnut görünmüyor.

- Bir mekanda şarkı söylerken çekilen görüntülerinizin yayınlanmasından sonra şarkıcı yönünüz keşfedildi. Ama bildiğim kadarıyla siz yeni bir ses değilsiniz ve oyunculuğa başlamadan çok önce de şarkı söylüyordunuz...
Evet, altı yıldır Sezen Hanım’ın (Aksu) vokalistliğini yapıyorum. Ayrıca çeşitli mekanlarda grubumla sahne alıyorum.

- Peki oyunculuk nasıl başladı?
İlk olarak "Alacakaranlık" dizisinde rol aldım. Uğur Yücel, Sezen Hanım’a nasıl birini aradığını söylemiş, o da "Ben böyle birini tanıyorum" deyip beni önermiş. "Alacakaranlık"ın ardından "Pusat" ve "Ihlamurlar Altında" geldi... Son olarak "Kavak Yelleri" ekibine katıldım. İnsanlar beni oyuncu olarak biliyorlar, ama aslında ben tam 25 senedir şarkı söylüyorum.

- Uğur Yücel “ağlak” birini istediğini söylemiş. Bu doğru mu?
Evet, doğru... Acıklı, ağlak biri gibi göründüğüm için de beni dizideki Türkan karakterine uygun bulmuş.

- Sahnelerde de Işın Karaca ile yaptığınız programlarla adınızı duyurmuşsunuz...

Işın’la ikili olarak dört yıl kadar Ataköy Marina’da sahne aldık. Ama ondan öncesinde de benim sahne çalışmalarım vardı.

- Sezen Aksu’yla çalışmaya da Işın Karaca albüm çalışmalarına girdikten sonra mı başladınız?
Sayılır. O bir ürünle uğraşıyordu, yani kendi albümüyle... O ayrılınca işi ben devraldım. O gün bugündür Sezen Hanım’la birlikteyiz... Benim bir ürünüm olmadığı için de insanlar beni oyuncu yönümle tanıyorlar.

- Sahnelerde çok da eski bir isim olmanıza rağmen oyuncu olarak tanınmanız sizi üzmüyor mu?
Bunca yıldır şarkı söylüyorum, ama oyunculuk şarkıcı kimliğimin önüne geçti. Açıkçası bundan üzüntü duyuyorum. Çünkü müzikten kesinlikle daha fazla keyif alıyorum.

- Sezen Aksu konserlerinde dans da ediyorsunuz. Dans eğitimini konserler için mi aldınız?

Aslında ortada eğitim yok. Bir gün dans ettim, arkası geldi. Flamenkoya benzettikleri için dans biliyorum sandılar, öyle davrandılar. Dediğim gibi, aslında ortada eğitim falan yok!

- Başka sanatçılara vokalistlik yapıyor musunuz peki?
Ajda Pekkan'a sahnede, Tarkan, Sertab Erener, Özdemir Erdoğan ve Işın Karaca gibi isimlere ise albümlerinde vokal yaptım.

- Bunca zaman neden kendi albümünüzü çıkarmadınız?
Bugüne kadar çıkarmadığım doğru, ama şu an kendi albümüm üzerinde çalışıyorum. Eğer diziden zaman kalırsa piyasaya çıkacak umarım...

- Repertuvar nasıl olacak?
Albümde daha eskiye dönük müzikler olmasını düşünüyorum, tangolar gibi... Bu sırada beste yapıp, sözler yazıyorum işte...

- Geçtiğimiz yaz başından beri "Kavak Yelleri"nde rol alıyorsunuz. Bu tempo, albüm hazırlığı için size zaman bırakacak mı?
"Kavak Yelleri" yaz dizisi olarak başlamıştı. Ama çok sevilince kış boyunca devam ettik. Görünüşe göre çekimler yazın da sürecek. Açıkçası Hafize bir şekilde ölmezse, albüm çalışması biraz zor görünüyor! (HÜRRİYET)