18 Haziran 2008 Çarşamba

Metin Özülkü'den şok açıklamalar: "Kenan 70'inde bile şarkı söyler Tarkan birkaç yıla silinir gider"

Metin Özülkü'den bomba gibi açıklamalar! Özülkü müzik piyasasının son durumunu değerlendirdi: Kenan Doğulu bir numara! Tarkan'ın hali korku filmi gibi! Demet Akalın şarkı söyleyemiyor! Gülben Ergen sadece prodüktör!..

Şarkıcılığı kadar besteci kimliğiyle de adından söz ettiren Metin Özülkü, eşi Eda Özülkü ile birlikte bir düet albümü çıkarmaya hazırlanıyor. Son günlerde zamanının çoğunu stüdyoda geçiren ünlü müzisyen, "Eda ile bazen şarkı sözleri yüzünden birbirimizi yiyoruz ama ortaya çıkardığımız işler, tüm bu tartışmalara değiyor" diyor. Dört yıl önce baba olan Metin Özülkü, ikizleriyle zaman geçirmek için karıkoca inzivaya çekildikleri dönemde müzik piyasasını İsmail YK'nın 'Allah Belanı Versin'i gibi şarkı sözlerinin sarmasının içini yaktığını söylüyor. İşte Sabah gazetesinde yayınlanan Metin Özülkü röportajından bazı notlar ve sanatçıdan şaşırtıcı açıklamalar:

* Türkiye'de en çok beğendiğiniz söz yazarı kim?
Rahmetli Aysel Gürel bir numaraydı. Ondan Sezen Aksu da, Eda da, Zeynep Talu da etkilendi. Yıldız Tilbe de çok çılgın şeyler yazıyor. Son albümünü birlikte yapıyorduk ama o kadar geç saatlerde geliyordu ki stüdyoya, vazgeçtim onunla çalışmaktan. Dengesiz bir ruh hali içindeydi. Öyle ki, kafama bir şeyler indirmesinden bile korkuyordum. Aslında istediği her şeyi yapabilecek bir kadın, o yüzden kızıyorum ona. Aklı var ama başka yöne kullanıyor maalesef.* Peki ya Serdar Ortaç'ı nasıl buluyorsunuz? Serdar 1994 yılında 'Bana albüm yap' diye sürekli tepemdeydi. O yıl askere giderken, onu Koral Sarıtaş'a yolladım. 3 hafta sonra ilk iznimde, albümü patlamıştı. Ben onda acayip yanılgıya uğradım. "Bu çocuktan hiçbir şey olmaz" diyordum. Sesi de, şarkıları da çok kötüydü. Ama 'Karabiber' gibi o çok kötü şarkıları Türkiye çok sevdi. O yüzden artık ileride ne olacağı belli değil diye, kimle görüşsem saygılı davranıyorum.
* Yıllarını bu işe vermiş bir isim olarak, piyasadaki erkek şarkıcılar arasında favoriniz kim?
Kenan Doğulu! Kenan bu işten en uzun süre ekmek yiyecek olan kişidir. 60-70 yaşında bile hem sahneye çıkar, hem albüm yapar. Tarkan'ı ise o yaşta göremiyorum sahnede. Korku filmi gibi geliyor onun durumu bana. Bu işteki kariyerinin devamını göremiyorum. En fazla birkaç sene gider, sonra silinir.

* Peki ya kadınlardan?
Kenan kadar flaş biri yok kadınlarda. Kenan herkesin içinde enerjisiyle çok farklı. Müzik konusunda taşı sıksa, suyunu çıkarır. Sertab Erener iyi ama ağır. Kenan'ın dişisi Candan Erçetin olabilir. Onun başarısı Kenan'dan da öte. Kenan daha istenen şeyleri yapıyor. Oysa Candan kendi yaptığı şeyi arzulanan şey haline getiriyor. Sezen Aksu'yu söylemiyorum. Çünkü o, gerçekten başka bir şey!


* Demet Akalın ve Gülben Ergen'in son albümlerini nasıl buldunuz?
Demet şarkı söyleyemiyor. Albümündeki okumalarını beğenmedim. Saatlerce stüdyoda kalınıp, düzeltiliyor söyledikleri. 3. albümüne kadar inanılmaz bir aşama kaydetti fakat sonra geriledi. Başarıyı elde ettikten sonra "Olay buymuş, bu kadar" dedi. Demeçlerinden de gördüğüm kadarıyla bu işe, 'Ben doğru şarkıyı seçiyorum ve albüm tutuyor' diye bakıyor. İbrahim Kutluay ile yaşadığı ayrılığın meyvelerini şarkılarıyla topladı ama altyapısı olmadığı için artık düşüşte! Gülben ise çok çalışkan bir kızdır. Bugüne kadar benim birçok şarkımı okudu. Prodüktörlük vasıfları çok yüksek, albümünün promosyonu nasıl yapacağını iyi biliyor. Hakan Peker de onun gibiydi; yani çok iyi prodüktördü sadece.


* Ayşe Hatun Önal'ın albümünü nasıl buldunuz?
Kendisi Hande Yener'e rakip gösteriliyor... Her ikisinin de denemelerini kötü bulmuyorum. Hande daha önceki albümleri gibi devam etseydi, daha çok satardı. Bunları denemesi bile bir başarı. Ben bu sektördeki birçok kişinin mesela Hande ile Demet'in (Akalın) daha bu işe başlamadan önceki hallerini biliyorum. Ve görüyorum ki; şu anda geldikleri yer aslında hepsine çok fazla. Bugün Türkiye'de birçok insan hiç hak etmedikleri yerlerde. Toplum olarak belli bir kıvama gelemediğimiz için bunlara paye veriyoruz. Bu insanlar şu anda gayet düzgün konuşabiliyor, bazı kelimeleri öğrenmişler. Ama ben öncelerini biliyorum. O yüzden de içleri boş geliyor bana. Onlar yüzünden devamlı içimde bir acıyla dolaşıyorum. İnsanlar cahil cesaretiyle bazı işlere giriyor. "Önüme gelen engelleri aşmak için elimden gelen her şeyi yaparım" diyorsanız, bu ülkede sadece 3 senede bambaşka yerlere gelebilirsiniz.