25 Haziran 2008 Çarşamba

Nazan Şoray müziğe geri dönüyor!

Müziğe 10 yıl ara veren Nazan Şoray, henüz adı belirlenmeyen dört şarkılık single'ı ile piyasaya dönüş yapmaya hazırlanıyor. Single'ında biri Yusuf Nalkesen, diğeri ise Selami Şahin' ait iki cover şarkı da seslendiren Şoray, kadın erkek ilişkileri üzerine ilginç fikirleriyle de gündem oluşturacak gibi görünüyor. Erkeklerin davranış şekillerinin kadınlar tarafından belirlendiğini belirten Nazan Şoray, şu saptamalarda bulundu: "Eskiden kadınlar sadece kendilerini seven, sadece kendileriyle birlikte olan, kendilerini mutlu eden erkekleri baştacı yapıyordu. Günümüzün kadınları ise kendilerini üzen, kendilerini uğraştıran ve çapkın erkekleri daha çok seviyorlar. İşin ilginç yanı günümüzün kadını aldatılmaya farklı bir anlaşıyla bakıyor. Sadece bir cinsellik yaşandıysa bunu aldatma olarak algılamıyor. Kısacası dünün baştaçı erkeği bugünün başbelası!"

* Single yapmaya neden karar verdiniz?
Albüm çalışması çok uzun sürüyor. Ben yeniden müziğe karar verdiğimde, bir an önce şarkı söylemek istedim. Bu nedenle önce single yapmanın daha iyi olacağını düşündüm.* Verdiğiniz 10 yıllık aradan sonra dönmek zor olmayacak mı? Hayır, hiç de zor olmayacak. Neden olsun ki? 10 yıl ara verdiğim için müzikten soğumuş veya tembelleşmiş değilim.

* Sizden yana sorun olmayabilir ama müzik endüstirisinin şartları, dinleyici profili, müzik anlayışı değişti. Şarkıların dinleyiciye ulaşma plartformları bile farklılaştı...
'Yeniden nasıl adapte olacaksınız?'dan çok 'Unutulmadınız mı?' şeklinde bir soru sormaya çalışıyorsunuz. Kabul ediyorum; aradan geçen 10 yılda şartlar çok fazla değişti. Bu değişimlere ayak uyduramayacağımı düşünmüyorum. Çünkü 10 yıl fiziken müzikten ayrı kaldım, dünyadan değil! Müzik endüstrisinin değişen şartlarını da biliyorum, dinleyici profilinin değiştiğini de! Unutulup, unutulmama konusunda ise hiçbir endişem yok. Sanıyorum beni hatırlamayanlar sadece geçmişteki çalışmalarımdan bihaber olarak benimle ilgili yazılarına 'Türkan Şora'ın kardeşi Nazan Şoray' diye başlayan yeni gazeteciler.